luni, 18 noiembrie 2024

Cardinalul Zen: Papa Francisc folosește sinoadele în încercarea de a „schimba doctrina Bisericii

 HONG KONG (LifeSiteNews) - Cardinalul Joseph Zen a emis o nouă critică a Sinodului privind Sinodalitatea, spunând că Papa Francisc folosește sinoadele în încercarea de a „schimba doctrinele sau disciplinele Bisericii”.

Într-un articol recent publicat în mai multe limbi, cardinalul emerit Zen din Hong Kong a adus încă o dată o critică vehementă Sinodului recent încheiat privind sinodalitatea. În compania unui număr de prelați vocali, Zen a fost un critic consecvent al Sinodului - care s-a desfășurat din toamna anului 2021 până la 27 octombrie 2024.

„A numi acest Sinod privind Sinodalitatea un Sinod al Episcopilor este o denumire greșită”, a scris Zen, reiterând un punct de vedere pe care el și mulți alții l-au făcut în ultimii ani. Datorită intervenției directe a Papei Francisc, Sinodul a implicat noutatea de a avea bărbați și femei laici ca votanți, transformându-l astfel departe de expresia originală de „Sinod al Episcopilor”, așa cum a fost subliniat de Papa Paul al VI-lea.

Zen a remarcat că un papă poate „convoca orice formă de întâlniri consultative”, dar cu acest stil de întâlnire el nu a putut pretinde că rămâne un sinod al episcopilor. „El a folosit numele „sinod”„, a scris Zen, «pentru a înlocui »Sinodul Episcopilor” cu un tip hibrid de întâlnire”.

Din „sinoadele” ținute sub Papa Francisc, putem vedea că el dorește să schimbe de fiecare dată doctrinele sau disciplinele Bisericii, în loc să discute despre cum să protejeze aceste doctrine și discipline.

Cardinalul din Hong Kong a subliniat o serie de sinoade anterioare ale lui Francisc, subliniind modul în care acestea au fost dovezi ale afirmației că Francisc folosește reuniunile pentru a schimba învățătura eclezială:

El a folosit Sinodul asupra familiei (2004-2005) pentru a încerca să permită catolicilor divorțați și recăsătoriți să primească Sfânta Împărtășanie. A vrut să folosească Sinodul Amazonului pentru a introduce „hirotonirea ca preoți a unor laici căsătoriți foarte respectați (viri probati). Și pentru Sinodul de data aceasta, din cele două figuri de conducere pe care le-a numit și din documentele emise de secretariat, putem vedea că are niște obiective mai largi: să schimbe sistemul ierarhic al Bisericii (să îl înlocuiască cu un grup democratic de persoane botezate); să instituie femei diaconi (deschizând calea pentru femei preoți); să abolească celibatul preoțesc; și să schimbe doctrina tradițională privind etica „sexuală” (începând cu binecuvântarea cuplurilor homosexuale).

A doua sesiune a Sinodului privind Sinodalitatea a fost criticată de activiștii pentru hirotonirea femeilor pentru că subiectul nu a fost inclus oficial în discuție.Acesta a fost - împreună cu o serie de alte probleme mai controversate - mutat la 10 diverse grupuri de studiu născute din reuniunea Sinodului din 2023. Pentru aceasta, Sinodul a fost criticat de liberali ca nereușind nimic.

Făcând aluzie la acest lucru și la alte eșecuri ale Sinodului de a câștiga sprijinul public al catolicilor pentru eforturile sale, Zen a scris că „agenda lor a eșuat”.

Grupurile de studiu ale Sinodului au servit la prelungirea problemelor problematice ale Sinodului, a scris Zen, în timp ce, de asemenea, nu au mers suficient de departe pentru a-i satisface pe „radicali”.

Având în vedere acest lucru și întrebările deschise din documentul final al Sinodului, Zen a avertizat cu privire la pericolul ca Biserica Catolică să devină similară stilului protestant:

Asta nu înseamnă că Biserica Catolică devine la fel ca Biserica Anglicană? Nu vom mai fi Biserica una, catolică, apostolică? Nici Biserica sfântă, pentru că nu mai există învățături etice de încredere care să îi conducă pe credincioși să distingă binele de rău.

„Viitorul rămâne foarte confuz”, a opinat el, pe baza evaluării documentului final.

Una dintre principalele probleme evidențiate de Zen cu privire la Sinodul privind sinodalitatea este că, deși s-a încheiat, acesta nu și-a încetat de fapt activitatea. Francisc a luat, de asemenea, decizia capitală de a accepta documentul Sinodului și de a și-l însuși, fără a scrie el însuși o exortație apostolică.

Dar Zen a pus la îndoială acest lucru, ridicând o serie de probleme pe care le are cu privire la Sinod - fiind un amestec de episcopi și laici - și cine anume este responsabil pentru conținutul acestuia:

Care este valoarea acestei concluzii sinodale? Cine a redactat proiectul acestui document? Este un grup ales de adunarea plenară a Sinodului care îi poate reprezenta cu adevărat? Vor avea membrii adunării plenare suficient timp pentru a studia acest document? Cine se ocupă de „amendamentele” propuse de membrii adunării plenare? A fost discutat și votat fiecare amendament de către toți membrii? Studierea documentului și discutarea „amendamentelor” sunt operațiuni complicate. Un document atât de lung nu poate fi făcut cu seriozitate în grabă. Întreb din nou: Cum poate fi Papa pe deplin responsabil pentru un astfel de document final?

Potrivit secretariatului Sinodului, cardinalii Jean-Calude Holleirhc și Mario Grech au supravegheat comisia care a avut responsabilitatea de a compila raportul. Cu toate acestea, secretariatul a avut grijă să precizeze că comisia de redactare nu făcea decât să compileze diferitele rapoarte de la mesele mici ale membrilor Sinodului și nu scria ea însăși niciun conținut nou.

Ulterior, în ultima săptămână au fost aduse amendamente - inclusiv introducerea întrebării deschise privind femeile diaconi - iar textul a fost aprobat pasaj cu pasaj prin vot comun.

Zen a sugerat că Francisc însuși a fost în cele din urmă responsabil pentru conținutul raportului final al Sinodului, minimalizând argumentul că aceasta ar fi o „teorie a conspirației”.

„Toată lumea știe că Papa crede în „proces” (timpul este mai mare decât spațiul)”, a scris el. „Ceea ce nu a putut fi realizat în această adunare, poate fi realizat în procesul care începe acum. Sinodul s-a încheiat, dar Biserica Sinodală începe acum! Trebuie să trăim în ea!”

Gândurile finale ale lui Zen sunt într-adevăr susținute chiar de organizatorii Sinodului. Emițând raportul final, cardinalii Hollerich și Grech au declarat că, deși evenimentul s-a încheiat, Sinodul va continua, deoarece procesul „include faza de implementare”.

Grupurile de studiu ale Sinodului urmând să prezinte un raport în iunie 2025, rămâne de văzut în ce mod Sinodul va pune în aplicare schimbarea rapidă. Cu toate acestea, având în vedere exemplul Fiducia Supplicans, care a introdus în mod unilateral subiecte discutate de Sinod - deși le-a pus în aplicare departe de Sinod - o astfel de mișcare nu este exclusă în viitor.

https://www.lifesitenews.com/news/cardinal-zen-pope-francis-uses-synods-in-attempt-to-change-churchs-doctrines/?fbclid=IwY2xjawGoUmlleHRuA2FlbQIxMAABHR2mlHVzFQFbu2lTNkss8w7o4xT-IT2ROq10SM9jfXn28EGPOo7azVFSoA_aem_kR_5N9NamK0B11zWhUS8gA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu