(LifeSiteNews) - În episodul din această săptămână al emisiunii Faith & Reason, John Henry-Westen, Diaconul Keith Fournier și Frank Wright discută despre scrisoarea deschisă istorică a episcopului Joseph Strickland, care îi îndeamnă pe frații săi episcopi să îl denunțe pe Papa Francisc în timp ce acesta abandonează învățătura Bisericii, despre articolul cardinalului Joseph Zen care critică recentul Sinod asupra sinodalității ca fiind un mijloc de a schimba doctrina Bisericii, despre întâlnirea Papei Francisc cu pustnica „transgender” Nicole Madsen și multe altele.
Grupul a început episodul
analizând puternica scrisoare deschisă a episcopului Strickland către colegii
săi episcopi, pe care a citit-o în afara reuniunii anuale a USCCB de săptămâna
trecută, intitulată „Ce va fi nevoie?” Scrisoarea deschisă a îndemnat fiecare
episcop și cardinal să declare public și fără echivoc că Papa
Francisc nu mai predă credința catolică.
Westen a citit câteva rânduri din
scrisoare: „Mulți oameni au întrebat de ce va fi nevoie pentru ca mai mulți
episcopi să vorbească în sfârșit împotriva mesajelor false care curg constant
de la Vatican sub conducerea Papei Francisc, iar eu îmi pun aceeași întrebare
mereu și mereu: de ce va fi nevoie?” se arată în scrisoarea lui Strickland.
Gazda a mai citit două
puncte-cheie din scrisoare: „O înțelegere rudimentară a papalității ne lasă cu
realitatea că Papa Francisc a abdicat de la responsabilitatea sa de a servi ca
principal gardian al Depozitului de credință”, a scris episcopul.
„Nu poate exista niciun episcop
care să nu fie conștient de declarațiile pe care Papa Francisc le-a făcut și
care sunt negări fără echivoc ale credinței catolice”, a adăugat Strickland
câteva rânduri mai târziu.
„Cuvinte uluitoare care mă lasă
fără cuvinte. Dar, din nou, ceva de studiat, de rugat, de mers și de citit în
întregime”, a spus Westen.
Gazda s-a întors la diaconul
Keith, care a slujit alături de Strickland în Dieceza de Tyler atunci când
episcopul a fost înlăturat
anul trecut.
Diaconul a subliniat că este
mândru de Strickland, exprimând că munca sa cu episcopul a fost cel mai mare
privilegiu al slujbei sale diaconale de aproape 30 de ani.
Diaconul s-a aplecat apoi asupra
muncii extraordinare pe care Strickland a făcut-o pentru Biserică în calitate
de episcop de Tyler.
„Ceea ce făcea el în acea eparhie
era minunat, pur și simplu minunat. Bisericile erau pline, de fapt, debordau. Erau
oameni la coadă pentru a merge la seminar. A fost exact ceea ce m-am rugat
pentru că iubesc Biserica Catolică. Sunt un convertit de 52 de ani. Iubesc
Biserica Catolică și a fost exact ceea ce m-am rugat să se întâmple în fiecare
dieceză”, a spus diaconul Keith.
Referindu-se la îndepărtarea lui
Strickland, diaconul a spus că nu există niciun motiv pentru aceasta, deoarece
aceasta a fost o eparhie de succes din toate punctele de vedere.
„Oamenii se apropiau din ce în ce
mai mult de Domnul. ... Nu exista niciun motiv să îl îndepărteze, dar l-au
îndepărtat. Acum știți ce? El este atât de umil; s-a supus. Și, așa cum am
spus, și vorbesc serios, cred că i-au luat eparhia și i-au dat națiunea pentru
că a continuat să facă ceea ce a fost chemat să facă”, a spus el.
Diaconul Keith a subliniat, de
asemenea, că speră ca claritatea acestei scrisori să îi inspire pe ceilalți
prelați să se pronunțe împotriva Pontifului Roman.
„Biserica ne învață claritatea,
dar noi nu auzim decât confuzie. Deci, în timp ce îl onorez pe omul care stă în
Scaunul lui Petru, ceea ce fac, cred că cel mai iubitor lucru pe care îl poți
face este să vorbești despre problemă, astfel încât să poată fi schimbată, și
să te rogi pentru el. Și este timpul ca episcopii, succesorii apostolilor, să
fie alături de episcopul Strickland și de ceilalți
episcopi care fac exact acest lucru, deoarece această Biserică este planul
lui Dumnezeu pentru întreaga rasă umană”, a spus diaconul.
Wright a menționat că ultimul
prelat catolic care a pus la îndoială faptul că Papa este catolic -
arhiepiscopul Carlo Maria Viganò - a sfârșit prin a fi acuzat de schismă și excomunicat
de Vatican. El a prezis că același lucru i se va întâmpla probabil lui
Strickland în viitorul apropiat. Jurnalistul a explicat apoi de ce scrisoarea
episcopului este atât de importantă.
„Acum, de ce Dumnezeu ar spune
episcopul Strickland un astfel de lucru? Unii oameni s-ar putea întreba, 'Cum
ai putea spune așa ceva despre Papă?' Ei bine, după cum explică Strickland, nu
poate exista niciun episcop care să nu fie conștient de declarațiile pe care
Papa Francisc le-a făcut și care sunt o negare fără echivoc a credinței
catolice, cum ar fi universalismul sau indiferentismul său”, a spus Wright.
„Și ceea ce este important de
menționat aici este că Strickland subliniază că sufletele sunt în joc. Aceasta
nu este o chestiune politică; nu este o chestiune de personalitate. Este o
chestiune de mântuire a sufletelor”, a adăugat el. „Și cred că acest lucru este
ceea ce, în mod evident, motivează scrisoarea extrem de curajoasă a episcopului
Strickland, știind foarte bine că ciocanul judecății va cădea asupra sa ca
rezultat.”
Mai târziu în episod, grupul a
discutat despre articolul recent al Cardinalului Joseph Zen care a criticat
recent încheiatul Sinod privind Sinodalitatea, spunând că
Papa folosește Sinoadele pentru a încerca să schimbe doctrinele Bisericii. Westen
le-a reamintit ascultătorilor că Zen a lucrat îndeaproape cu Papii Ioan Paul al
II-lea și Benedict al XVI-lea ca o voce de conducere în relațiile Vaticanului
cu China, dar sub Vaticanul lui Francisc nici măcar nu i s-a arătat înțelegerea
sino-vatican sau nu i
s-a permis inițial să se întâlnească cu Suveranul Pontif la Vatican. Gazda
a citit apoi o parte din articolul prelatului:
[Papa Francisc] a folosit Sinodul
Familiei (2004-2005) pentru a încerca să îi lase pe catolicii divorțați și
recăsătoriți să primească Sfânta Împărtășanie. El a vrut să folosească Sinodul
de la Amazon pentru a introduce „hirotonirea ca preoți a unor laici căsătoriți
foarte respectați (viri probati). Și pentru Sinodul de data aceasta, din cele
două figuri de conducere pe care le-a numit și din documentele emise de
secretariat, putem vedea că are niște obiective mai largi: să schimbe sistemul
ierarhic al Bisericii (să îl înlocuiască cu un grup democratic de persoane
botezate); să instituie femei diaconi (deschizând calea pentru femei preoți);
să abolească celibatul preoțesc; și să schimbe doctrina tradițională privind
etica „sexuală” (începând cu binecuvântarea cuplurilor homosexuale).
Diaconul Keith l-a numit pe Zen
un „erou” care a suferit mult pentru Biserică, calificând modul în care
Vaticanul l-a tratat drept „reprobabil”. Diaconul a fost, de asemenea, de acord
cu evaluarea cardinalului că fiecare dintre sinoadele Papei sunt menite să
schimbe doctrina neschimbătoare a Bisericii.
„Cred că a existat un efort de a
folosi Sinodul în mod inadecvat pentru a submina celibatul clerical. Cred că
mai rău a fost evenimentul Pachamama, pentru că eu cred că a fost idolatrie
totală. Și cred că a existat un efort de a folosi sinoadele pentru a schimba
doctrina imuabilă. Dar să revenim la cardinalul Zen, și cred că atunci când se
vor scrie cărțile de istorie, i se va da locul de onoare pe care îl merită”, a
spus diaconul Keith.
Wright a spus că schimbările pe
care Papa încearcă să le facă la aceste sinoade coincid cu ceea ce el numește o
„agendă globală liberală mai largă”.
Acum, cred că atunci când
[Arhiepiscopul] Fulton
Sheen a vorbit despre această încercare de a produce o religie fără
Dumnezeu, el se referea în parte la proiecte încă de la începutul secolului al
XX-lea, anii 1920.
Dar oameni precum John Dewey și
Walter Lippmann, care au vorbit despre crearea unei credințe comune, acesta
este doar un exemplu în lumea seculară în care am văzut un fel de managerialism
aspirant global încercând să folosească arhitectura religiei, dar doar să îl
sustragă pe Hristos din ea pentru a domina mai bine oamenii pe care îi privesc.
Acum, pentru a face acest lucru, trebuie să infuzați idei ideologice precum
ecologismul, homosexualismul, eliberarea femeilor și, da, sacramentul oribil și
inversat al avortului cu un fel de fervoare religioasă, ceea ce vedem acum.
Acum, acesta este modelul
schimbărilor pe care le vedeți în acest Sinod sau Biserică. Ele nu sunt
întâmplătoare; ele corespund foarte mult acestui model. Și cred că acest tipar
este ceea ce ați putea descrie, un mic tipar globalist a cărui intenție, așa
cum am spus, este de a suplini și de a elimina astfel puterea explicativă a
singurei credințe adevărate, Biserica lui Hristos, care este credința catolică.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu