joi, 28 noiembrie 2024

Novena de Sfinte Liturghii a lunii Decembrie și Lanțul de Rugăciune pentru România de 24 de ore

Dragi luptători ai rugăciunii, vă invităm la ultima novenă de Sfinte Liturghii din acest an care va avea loc între 30 noiembrie si 8 decembrie 2024.
Am ales această perioadă pentru că poate avem mai multă nevoie de rugăciune ca niciodată. Vedem societatea românească divizată, tulburată, înșelată.
De aceea avem nevoie de harul discernământului, întrucât atât de ușor putem fi amăgiți de cuvinte frumoase, de promisiuni deșarte…nu este treaba noastră să facem politică, însă ceea ce știm noi mai bine vom face: ne rugăm și facem sacrificii pentru țara noastră.
De aceea vă invităm în aceste zile cruciale pentru destinul României să ne rugăm și să postim implorând Cerul să se îndure de noi.
În toate cele 9 zile vom face Novena de pregătire la Solemnitatea Neprihănitei Zămisliri (din cartea albastră de rugăciuni de la Editura Serafica) și rugăciuni pentru țară.
De asemenea din 30 seara de la ora 20:00 până în 1 seara la ora 20:00 grupul nostru de rugăciune va forma un Lanț de rugăciune de 24 de ore.
Linkul activ pe ZOOM în toate aceste 24 de ore va fi: https://bit.ly/Romania-Rugăciunea-națională-lunară
Așadar haideți să ne unim în post și rugăciune, să mergem la Sfânta Liturghie în fiecare zi, să mergem la Adorație în fața Sfântului Sacrament, să recităm Rozarul sau Paraclisul Maicii Sfinte și să postim când și cum putem și sigur Dumnezeu nu ne va lăsa pradă celui rău pentru că ne încredem în cuvintele Lui din Sfânta Scriptură:

”Dacă poporul Meu, peste care este chemat Numele Meu, se va smeri, se va ruga şi va căuta Faţa Mea, şi se va abate de la căile lui rele, îl voi asculta din ceruri, îi voi ierta păcatul şi-i voi tămădui ţara.” Cronici 7:14.

https://bit.ly/Romania-Rugăciunea-națională-lunară

marți, 26 noiembrie 2024

Papa Francisc spune că documentul final al Sinodului face parte din Magisteriul său și cere „să fie acceptat”

 Deși a declarat că documentul va avea nevoie de „mai multe medieri”, Papa Francisc a stipulat că „Bisericile locale și grupările de Biserici sunt acum chemate să pună în aplicare, în contextele lor diferite, instrucțiunile autoritare conținute în document”.

(LifeSiteNews) - Papa Francisc dorește ca documentul final al Sinodului să fie acceptat ca parte a Magisteriului Bisericii

În această dimineață, Papa Francisc a publicat o „Notă” oficială pentru a însoți „Documentul final al celei de-a 16-a Adunări Generale Ordinare a Sinodului Episcopilor”, adică documentul final pentru Sinodul privind Sinodalitatea, care a inclus un număr semnificativ de non-episcopi.

În „Nota” sa, Papa a cerut ca conținutul acestui „Document final” să fie acceptat ca parte a Magisteriului său, adică a învățăturii sale autoritare în calitate de Succesor al lui Petru, conducătorul pământesc al Bisericii creștine - sau, după cum s-a descris Papa Francisc, „Episcopul Romei”.

În varianta originală italiană, Papa Francisc a lăudat anii de întâlniri care au avut loc înainte de Sinod, spunând că acestea au inclus „ascultarea poporului lui Dumnezeu și discernământul pastorilor”. De asemenea, el a declarat că Biserica a fost „luminată de Duhul Sfânt” în timpul procesului.

„Recunoscând valoarea parcursului sinodal încheiat, înmânez acum întregii Biserici direcțiile conținute în Documentul final, ca o întoarcere a ceea ce s-a maturizat în acești ani, prin ascultare și discernământ, și ca orientare autoritară pentru viața și misiunea sa”, a adăugat el.

„Documentul final participă la Magisteriul ordinar al Succesorului lui Petru (cf. EC 18 § 1; CCC 892) și ca atare cer să fie acceptat. Acesta reprezintă o formă de exercitare a învățăturii autentice a Episcopului Romei care are trăsături noi, dar care, de fapt, corespunde cu ceea ce am avut ocazia să subliniez la 17 octombrie 2015, când am afirmat că sinodalitatea este cadrul interpretativ adecvat pentru a înțelege slujirea ierarhică.”

Deși a afirmat că documentul va avea nevoie de „mai multe medieri”, Francisc a stipulat că „Bisericile și grupările de Biserici sunt chemate acum să pună în aplicare, în diferitele lor contexte, instrucțiunile autoritare cuprinse în document, prin procesele de discernământ și de luare a deciziilor prevăzute de lege și de documentul însuși”.

https://www.lifesitenews.com/news/breaking-pope-francis-says-synods-final-doc-part-of-his-magisterium-asks-that-it-be-accepted/?utm_source=digest-catholic-2024-11-26&utm_medium=email

luni, 25 noiembrie 2024

MESAJELE DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS CĂTRE GLYNDA LOMAX din 20, 21 și 22 noiembrie 2024

 Miercuri, 20 noiembrie 2024 - Disprețuitori

„Spuneți că iubiți, dar aveți ură, antipatie și dispreț în inima voastră. Nu doresc ca poporul Meu să împărtășească pedepsele celor disprețuitori.

Curățați-vă inimile de aceste păcate urâte și străduiți-vă să iubiți așa cum fac Eu, fără cerințe.

https://www.facebook.com/photo?fbid=868789452084082&set=a.403808015248897

Joi, 21 noiembrie 2024 - Umbra Aripilor Mele

„Întunericul vine repede asupra a tot ceea ce este în jurul vostru, copii, pe măsură ce răul este dezlănțuit pe pământ din ce în ce mai mult.

Noi rele vor abunda și niciun loc nu va fi sigur pentru voi.

În acest timp, vă pot ascunde în Umbra Aripilor Mele, unde niciun rău nu va veni la voi. Căutați doar fața Mea, adorați-Mă și Eu voi face asta.”

https://www.facebook.com/photo?fbid=869459535350407&set=a.403808015248897

Vineri, 22 noiembrie 2024 - Să nu mai păcătuiți

„Dușmanul v-a convins că nu vă puteți opri din păcătuit, dar este o amăgire.

Cereți ajutorul Meu și primiți-l. Declarați-vă libertatea. Decretați Cuvântul Meu Sfânt peste viața voastră.

Nimic nu este imposibil pentru Mine!”

https://www.facebook.com/photo?fbid=870770925219268&set=a.403808015248897

joi, 21 noiembrie 2024

MESAJELE DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS CĂTRE GLYNDA LOMAX din 14, 15, 18 și 19 noiembrie 2024

 Joi, 14 noiembrie 2024 - Somnul păcătos

„Unii dintre copiii Mei au devenit neglijenți și indisciplinați. Acest lucru a deschis alte căi inamicului ca să vă atace.

Ieșiți din acest somn păcătos și salvați-vă din lațul diavolului cât încă mai puteți. A mai rămas puțin timp înainte ca tot ceea ce a fost prezis în Sfântul Meu Cuvânt să se împlinească.

Adversarul vostru strânge lațul cu fiecare zi în care rămâneți în acea stare de indisciplină.

https://www.facebook.com/photo?fbid=864887252474302&set=a.403808015248897

Vineri, 15 noiembrie 2024 - Corecție de curs

„O corecție a cursului gândirii voastre este necesară. Căutați calea corectă de a vă salva de distrugerile care vor veni, iar acest lucru nu îl puteți face voi. Niciun om nu poate supraviețui la ceea ce se apropie fără protecția Mea. Nu voi trebuie să vă salvați, ci Eu.

Îndreaptați-vă gândirea spre salvarea altora și căutați să vă pierdeți din vedere pe voi înșivă. Făcând acest lucru, veți dobândi toată protecția Mea pe măsură ce îi veți conduce continuu pe alții la Mine.”

https://www.facebook.com/photo?fbid=865519122411115&set=a.403808015248897

Luni, 18 noiembrie 2024 - Umilință

„Un colț întunecat al inimii voastre ascunde încă păcatul Mândriei. Mândria voastră este ascunsă de voi, dar nu și de Mine.

Doresc ca voi să căutați să vă smeriți, ca să nu fiu nevoit să vă purific în moduri care nu vă vor plăcea.

Smerenia este frumoasă în ochii Mei și aduce multe binecuvântări în viața voastră.”

https://www.facebook.com/photo?fbid=867465202216507&set=a.403808015248897

Marți, 19 noiembrie, 202 - Iubire cu exigență

"Spuneți că iubiți, dar adăpostiți ură în inimile voastre, antipatie și dispreț.

Nu doresc ca poporul Meu să  fie părtăș la pedepsele celor disprețuitori. Curățați-vă inimile de acest păcat urât și străduiți-vă să iubiți așa cum fac Eu, fără cerințe. Dragostea care are cerințe nu este deloc dragoste.

https://www.facebook.com/photo?fbid=868122418817452&set=a.403808015248897

miercuri, 20 noiembrie 2024

Episcopul Strickland: Papa Francisc „nu iubește adevărul și caută să îl remodeleze după chipul omului

(LifeSiteNews) - În episodul din această săptămână al emisiunii Faith & Reason, John Henry-Westen, Diaconul Keith Fournier și Frank Wright discută despre scrisoarea deschisă istorică a episcopului Joseph Strickland, care îi îndeamnă pe frații săi episcopi să îl denunțe pe Papa Francisc în timp ce acesta abandonează învățătura Bisericii, despre articolul cardinalului Joseph Zen care critică recentul Sinod asupra sinodalității ca fiind un mijloc de a schimba doctrina Bisericii, despre întâlnirea Papei Francisc cu pustnica „transgender” Nicole Madsen și multe altele.

Grupul a început episodul analizând puternica scrisoare deschisă a episcopului Strickland către colegii săi episcopi, pe care a citit-o în afara reuniunii anuale a USCCB de săptămâna trecută, intitulată „Ce va fi nevoie?” Scrisoarea deschisă a îndemnat fiecare episcop și cardinal să declare public și fără echivoc că Papa Francisc nu mai predă credința catolică.

Westen a citit câteva rânduri din scrisoare: „Mulți oameni au întrebat de ce va fi nevoie pentru ca mai mulți episcopi să vorbească în sfârșit împotriva mesajelor false care curg constant de la Vatican sub conducerea Papei Francisc, iar eu îmi pun aceeași întrebare mereu și mereu: de ce va fi nevoie?” se arată în scrisoarea lui Strickland.

Gazda a mai citit două puncte-cheie din scrisoare: „O înțelegere rudimentară a papalității ne lasă cu realitatea că Papa Francisc a abdicat de la responsabilitatea sa de a servi ca principal gardian al Depozitului de credință”, a scris episcopul.

„Nu poate exista niciun episcop care să nu fie conștient de declarațiile pe care Papa Francisc le-a făcut și care sunt negări fără echivoc ale credinței catolice”, a adăugat Strickland câteva rânduri mai târziu.

„Cuvinte uluitoare care mă lasă fără cuvinte. Dar, din nou, ceva de studiat, de rugat, de mers și de citit în întregime”, a spus Westen.

Gazda s-a întors la diaconul Keith, care a slujit alături de Strickland în Dieceza de Tyler atunci când episcopul a fost înlăturat anul trecut.

Diaconul a subliniat că este mândru de Strickland, exprimând că munca sa cu episcopul a fost cel mai mare privilegiu al slujbei sale diaconale de aproape 30 de ani.

Diaconul s-a aplecat apoi asupra muncii extraordinare pe care Strickland a făcut-o pentru Biserică în calitate de episcop de Tyler.

„Ceea ce făcea el în acea eparhie era minunat, pur și simplu minunat. Bisericile erau pline, de fapt, debordau. Erau oameni la coadă pentru a merge la seminar. A fost exact ceea ce m-am rugat pentru că iubesc Biserica Catolică. Sunt un convertit de 52 de ani. Iubesc Biserica Catolică și a fost exact ceea ce m-am rugat să se întâmple în fiecare dieceză”, a spus diaconul Keith.

Referindu-se la îndepărtarea lui Strickland, diaconul a spus că nu există niciun motiv pentru aceasta, deoarece aceasta a fost o eparhie de succes din toate punctele de vedere.

„Oamenii se apropiau din ce în ce mai mult de Domnul. ... Nu exista niciun motiv să îl îndepărteze, dar l-au îndepărtat. Acum știți ce? El este atât de umil; s-a supus. Și, așa cum am spus, și vorbesc serios, cred că i-au luat eparhia și i-au dat națiunea pentru că a continuat să facă ceea ce a fost chemat să facă”, a spus el.

Diaconul Keith a subliniat, de asemenea, că speră ca claritatea acestei scrisori să îi inspire pe ceilalți prelați să se pronunțe împotriva Pontifului Roman.

„Biserica ne învață claritatea, dar noi nu auzim decât confuzie. Deci, în timp ce îl onorez pe omul care stă în Scaunul lui Petru, ceea ce fac, cred că cel mai iubitor lucru pe care îl poți face este să vorbești despre problemă, astfel încât să poată fi schimbată, și să te rogi pentru el. Și este timpul ca episcopii, succesorii apostolilor, să fie alături de episcopul Strickland și de ceilalți episcopi care fac exact acest lucru, deoarece această Biserică este planul lui Dumnezeu pentru întreaga rasă umană”, a spus diaconul.

Wright a menționat că ultimul prelat catolic care a pus la îndoială faptul că Papa este catolic - arhiepiscopul Carlo Maria Viganò - a sfârșit prin a fi acuzat de schismă și excomunicat de Vatican. El a prezis că același lucru i se va întâmpla probabil lui Strickland în viitorul apropiat. Jurnalistul a explicat apoi de ce scrisoarea episcopului este atât de importantă.

„Acum, de ce Dumnezeu ar spune episcopul Strickland un astfel de lucru? Unii oameni s-ar putea întreba, 'Cum ai putea spune așa ceva despre Papă?' Ei bine, după cum explică Strickland, nu poate exista niciun episcop care să nu fie conștient de declarațiile pe care Papa Francisc le-a făcut și care sunt o negare fără echivoc a credinței catolice, cum ar fi universalismul sau indiferentismul său”, a spus Wright.

„Și ceea ce este important de menționat aici este că Strickland subliniază că sufletele sunt în joc. Aceasta nu este o chestiune politică; nu este o chestiune de personalitate. Este o chestiune de mântuire a sufletelor”, a adăugat el. „Și cred că acest lucru este ceea ce, în mod evident, motivează scrisoarea extrem de curajoasă a episcopului Strickland, știind foarte bine că ciocanul judecății va cădea asupra sa ca rezultat.”

Mai târziu în episod, grupul a discutat despre articolul recent al Cardinalului Joseph Zen care a criticat recent încheiatul Sinod privind Sinodalitatea, spunând că Papa folosește Sinoadele pentru a încerca să schimbe doctrinele Bisericii. Westen le-a reamintit ascultătorilor că Zen a lucrat îndeaproape cu Papii Ioan Paul al II-lea și Benedict al XVI-lea ca o voce de conducere în relațiile Vaticanului cu China, dar sub Vaticanul lui Francisc nici măcar nu i s-a arătat înțelegerea sino-vatican sau nu i s-a permis inițial să se întâlnească cu Suveranul Pontif la Vatican. Gazda a citit apoi o parte din articolul prelatului:

[Papa Francisc] a folosit Sinodul Familiei (2004-2005) pentru a încerca să îi lase pe catolicii divorțați și recăsătoriți să primească Sfânta Împărtășanie. El a vrut să folosească Sinodul de la Amazon pentru a introduce „hirotonirea ca preoți a unor laici căsătoriți foarte respectați (viri probati). Și pentru Sinodul de data aceasta, din cele două figuri de conducere pe care le-a numit și din documentele emise de secretariat, putem vedea că are niște obiective mai largi: să schimbe sistemul ierarhic al Bisericii (să îl înlocuiască cu un grup democratic de persoane botezate); să instituie femei diaconi (deschizând calea pentru femei preoți); să abolească celibatul preoțesc; și să schimbe doctrina tradițională privind etica „sexuală” (începând cu binecuvântarea cuplurilor homosexuale).

Diaconul Keith l-a numit pe Zen un „erou” care a suferit mult pentru Biserică, calificând modul în care Vaticanul l-a tratat drept „reprobabil”. Diaconul a fost, de asemenea, de acord cu evaluarea cardinalului că fiecare dintre sinoadele Papei sunt menite să schimbe doctrina neschimbătoare a Bisericii.

„Cred că a existat un efort de a folosi Sinodul în mod inadecvat pentru a submina celibatul clerical. Cred că mai rău a fost evenimentul Pachamama, pentru că eu cred că a fost idolatrie totală. Și cred că a existat un efort de a folosi sinoadele pentru a schimba doctrina imuabilă. Dar să revenim la cardinalul Zen, și cred că atunci când se vor scrie cărțile de istorie, i se va da locul de onoare pe care îl merită”, a spus diaconul Keith.

Wright a spus că schimbările pe care Papa încearcă să le facă la aceste sinoade coincid cu ceea ce el numește o „agendă globală liberală mai largă”.

Acum, cred că atunci când [Arhiepiscopul] Fulton Sheen a vorbit despre această încercare de a produce o religie fără Dumnezeu, el se referea în parte la proiecte încă de la începutul secolului al XX-lea, anii 1920.

Dar oameni precum John Dewey și Walter Lippmann, care au vorbit despre crearea unei credințe comune, acesta este doar un exemplu în lumea seculară în care am văzut un fel de managerialism aspirant global încercând să folosească arhitectura religiei, dar doar să îl sustragă pe Hristos din ea pentru a domina mai bine oamenii pe care îi privesc. Acum, pentru a face acest lucru, trebuie să infuzați idei ideologice precum ecologismul, homosexualismul, eliberarea femeilor și, da, sacramentul oribil și inversat al avortului cu un fel de fervoare religioasă, ceea ce vedem acum.

Acum, acesta este modelul schimbărilor pe care le vedeți în acest Sinod sau Biserică. Ele nu sunt întâmplătoare; ele corespund foarte mult acestui model. Și cred că acest tipar este ceea ce ați putea descrie, un mic tipar globalist a cărui intenție, așa cum am spus, este de a suplini și de a elimina astfel puterea explicativă a singurei credințe adevărate, Biserica lui Hristos, care este credința catolică.

https://www.lifesitenews.com/news/bishop-strickland-pope-francis-does-not-love-the-truth-and-seeks-to-reshape-it-in-the-image-of-man/

luni, 18 noiembrie 2024

Cardinalul Zen: Papa Francisc folosește sinoadele în încercarea de a „schimba doctrina Bisericii

 HONG KONG (LifeSiteNews) - Cardinalul Joseph Zen a emis o nouă critică a Sinodului privind Sinodalitatea, spunând că Papa Francisc folosește sinoadele în încercarea de a „schimba doctrinele sau disciplinele Bisericii”.

Într-un articol recent publicat în mai multe limbi, cardinalul emerit Zen din Hong Kong a adus încă o dată o critică vehementă Sinodului recent încheiat privind sinodalitatea. În compania unui număr de prelați vocali, Zen a fost un critic consecvent al Sinodului - care s-a desfășurat din toamna anului 2021 până la 27 octombrie 2024.

„A numi acest Sinod privind Sinodalitatea un Sinod al Episcopilor este o denumire greșită”, a scris Zen, reiterând un punct de vedere pe care el și mulți alții l-au făcut în ultimii ani. Datorită intervenției directe a Papei Francisc, Sinodul a implicat noutatea de a avea bărbați și femei laici ca votanți, transformându-l astfel departe de expresia originală de „Sinod al Episcopilor”, așa cum a fost subliniat de Papa Paul al VI-lea.

Zen a remarcat că un papă poate „convoca orice formă de întâlniri consultative”, dar cu acest stil de întâlnire el nu a putut pretinde că rămâne un sinod al episcopilor. „El a folosit numele „sinod”„, a scris Zen, «pentru a înlocui »Sinodul Episcopilor” cu un tip hibrid de întâlnire”.

Din „sinoadele” ținute sub Papa Francisc, putem vedea că el dorește să schimbe de fiecare dată doctrinele sau disciplinele Bisericii, în loc să discute despre cum să protejeze aceste doctrine și discipline.

Cardinalul din Hong Kong a subliniat o serie de sinoade anterioare ale lui Francisc, subliniind modul în care acestea au fost dovezi ale afirmației că Francisc folosește reuniunile pentru a schimba învățătura eclezială:

El a folosit Sinodul asupra familiei (2004-2005) pentru a încerca să permită catolicilor divorțați și recăsătoriți să primească Sfânta Împărtășanie. A vrut să folosească Sinodul Amazonului pentru a introduce „hirotonirea ca preoți a unor laici căsătoriți foarte respectați (viri probati). Și pentru Sinodul de data aceasta, din cele două figuri de conducere pe care le-a numit și din documentele emise de secretariat, putem vedea că are niște obiective mai largi: să schimbe sistemul ierarhic al Bisericii (să îl înlocuiască cu un grup democratic de persoane botezate); să instituie femei diaconi (deschizând calea pentru femei preoți); să abolească celibatul preoțesc; și să schimbe doctrina tradițională privind etica „sexuală” (începând cu binecuvântarea cuplurilor homosexuale).

A doua sesiune a Sinodului privind Sinodalitatea a fost criticată de activiștii pentru hirotonirea femeilor pentru că subiectul nu a fost inclus oficial în discuție.Acesta a fost - împreună cu o serie de alte probleme mai controversate - mutat la 10 diverse grupuri de studiu născute din reuniunea Sinodului din 2023. Pentru aceasta, Sinodul a fost criticat de liberali ca nereușind nimic.

Făcând aluzie la acest lucru și la alte eșecuri ale Sinodului de a câștiga sprijinul public al catolicilor pentru eforturile sale, Zen a scris că „agenda lor a eșuat”.

Grupurile de studiu ale Sinodului au servit la prelungirea problemelor problematice ale Sinodului, a scris Zen, în timp ce, de asemenea, nu au mers suficient de departe pentru a-i satisface pe „radicali”.

Având în vedere acest lucru și întrebările deschise din documentul final al Sinodului, Zen a avertizat cu privire la pericolul ca Biserica Catolică să devină similară stilului protestant:

Asta nu înseamnă că Biserica Catolică devine la fel ca Biserica Anglicană? Nu vom mai fi Biserica una, catolică, apostolică? Nici Biserica sfântă, pentru că nu mai există învățături etice de încredere care să îi conducă pe credincioși să distingă binele de rău.

„Viitorul rămâne foarte confuz”, a opinat el, pe baza evaluării documentului final.

Una dintre principalele probleme evidențiate de Zen cu privire la Sinodul privind sinodalitatea este că, deși s-a încheiat, acesta nu și-a încetat de fapt activitatea. Francisc a luat, de asemenea, decizia capitală de a accepta documentul Sinodului și de a și-l însuși, fără a scrie el însuși o exortație apostolică.

Dar Zen a pus la îndoială acest lucru, ridicând o serie de probleme pe care le are cu privire la Sinod - fiind un amestec de episcopi și laici - și cine anume este responsabil pentru conținutul acestuia:

Care este valoarea acestei concluzii sinodale? Cine a redactat proiectul acestui document? Este un grup ales de adunarea plenară a Sinodului care îi poate reprezenta cu adevărat? Vor avea membrii adunării plenare suficient timp pentru a studia acest document? Cine se ocupă de „amendamentele” propuse de membrii adunării plenare? A fost discutat și votat fiecare amendament de către toți membrii? Studierea documentului și discutarea „amendamentelor” sunt operațiuni complicate. Un document atât de lung nu poate fi făcut cu seriozitate în grabă. Întreb din nou: Cum poate fi Papa pe deplin responsabil pentru un astfel de document final?

Potrivit secretariatului Sinodului, cardinalii Jean-Calude Holleirhc și Mario Grech au supravegheat comisia care a avut responsabilitatea de a compila raportul. Cu toate acestea, secretariatul a avut grijă să precizeze că comisia de redactare nu făcea decât să compileze diferitele rapoarte de la mesele mici ale membrilor Sinodului și nu scria ea însăși niciun conținut nou.

Ulterior, în ultima săptămână au fost aduse amendamente - inclusiv introducerea întrebării deschise privind femeile diaconi - iar textul a fost aprobat pasaj cu pasaj prin vot comun.

Zen a sugerat că Francisc însuși a fost în cele din urmă responsabil pentru conținutul raportului final al Sinodului, minimalizând argumentul că aceasta ar fi o „teorie a conspirației”.

„Toată lumea știe că Papa crede în „proces” (timpul este mai mare decât spațiul)”, a scris el. „Ceea ce nu a putut fi realizat în această adunare, poate fi realizat în procesul care începe acum. Sinodul s-a încheiat, dar Biserica Sinodală începe acum! Trebuie să trăim în ea!”

Gândurile finale ale lui Zen sunt într-adevăr susținute chiar de organizatorii Sinodului. Emițând raportul final, cardinalii Hollerich și Grech au declarat că, deși evenimentul s-a încheiat, Sinodul va continua, deoarece procesul „include faza de implementare”.

Grupurile de studiu ale Sinodului urmând să prezinte un raport în iunie 2025, rămâne de văzut în ce mod Sinodul va pune în aplicare schimbarea rapidă. Cu toate acestea, având în vedere exemplul Fiducia Supplicans, care a introdus în mod unilateral subiecte discutate de Sinod - deși le-a pus în aplicare departe de Sinod - o astfel de mișcare nu este exclusă în viitor.

https://www.lifesitenews.com/news/cardinal-zen-pope-francis-uses-synods-in-attempt-to-change-churchs-doctrines/?fbclid=IwY2xjawGoUmlleHRuA2FlbQIxMAABHR2mlHVzFQFbu2lTNkss8w7o4xT-IT2ROq10SM9jfXn28EGPOo7azVFSoA_aem_kR_5N9NamK0B11zWhUS8gA

duminică, 17 noiembrie 2024

Vaticanul aprobă ritul mayaș cu dans ritual, femei pentru tămâiere și conducerea laică a părților Sfintei Liturghii

Mult așteptatul rit mayaș al Liturghiei va fi implementat în anumite părți ale Mexicului și conține o serie de elemente extrase din cultura păgână, indigenă. Un proiect al ritului prezentat anterior de LifeSite evidențiază teologia păgână care stă la baza acțiunilor.

Vaticanul a aprobat ritul mayaș al Sfintei Liturghii, care va implica dansuri rituale, femei care iau locul preotului în tămâierea altarului și conducerea laică a anumitor rugăciuni din liturghie.

Anunțul a fost făcut prin intermediul cardinalului Felipe Arizmendi Esquivel, care este episcop emerit al diecezei San Cristobal de Las Casas din Mexic și unul dintre principalii promotori ai acestui nou rit.

În rubrica sa săptămânală din 13 noiembrie, Arizmendi a dezvăluit cu bucurie că Dicasterul pentru Cultul Divin și Disciplina Sacramentelor de la Vatican „cu autoritatea Papei, la 8 noiembrie a acestui an, a acordat mult așteptata recunoaștere a unor adaptări liturgice pentru celebrarea Sfintei Liturghii în grupurile etnice Tseltal, Tsotsil, Ch'ol, Tojolabal și Zoque din dieceza San Cristobal de Las Casas”.

Arizmendi a fost anterior în legătură cu Dr. Maike Hickson de la LifeSite, oferindu-i detalii despre proiectul propus al ritului atunci când acesta era evaluat de Vatican. Ulterior, el a confirmat de câteva ori acestui corespondent consternarea sa că Dicasterul întârzie atât de mult să aprobe ritul.

Aprobarea Vaticanului este „recunoașterea oficială a Bisericii prin care aceste adaptări sunt aprobate ca valide și legitime”, a scris el în rubrica sa.

„Ele sunt liturghia Bisericii, și nu doar obiceiuri și obiceiuri care sunt privite cu suspiciune”, a spus el în apărarea noului rit al slujbei Novus Ordo. {Emphasis original}

Arizmendi a ținut să sublinieze importanța acestei evoluții, deoarece este într-adevăr doar al doilea astfel de rit de la Conciliul Vatican II care a fost aprobat, celălalt fiind ritul Zair din Africa.

Făcând ecou Papei Francisc pe această temă, Arizmendi a opinat că astfel de rituri „sunt o formă de întrupare a credinței în expresii care sunt foarte specifice acestor culturi. Noi nu le-am inventat, ci am adoptat ceea ce ei trăiesc și care este în conformitate cu ritul roman”.

„Dacă există abateri în unele obiceiuri indigene, îi putem ajuta să ajungă la deplinătatea lor în Hristos și în Biserica sa”, a spus el.

Ce este nou?

Vara trecută, Arizmendi a furnizat LifeSite cu proiectul care a fost prezentat Vaticanului.

Ritul aprobat acum de Vatican - așa cum este descris de Arizmendi - este prezentat mai jos:

Dansuri rituale : „Dansurile rituale” au fost aprobate la Offertory, în rugăciunea credincioșilor sau în mulțumirea de după comuniune. Acestea, a spus Arizmendi, sunt „mișcări simple ale întregii adunări, monotone, contemplative, însoțite de muzică tradițională, și care exprimă același lucru ca ritul roman, dar într-o formă culturală diferită”.

„Conținutul Liturghiei nu este schimbat, ci modul în care este exprimat”, a spus el.

Femeile să tămâieze în locul preotului: Femeile vor îndeplini „slujba de purtătoare de tămâie” în cadrul Liturghiei „în locul preotului”. După ce preotul binecuvântează și impune tămâia, femeia va tămâia apoi „altarul, imaginile, Evangheliarul, slujitorii și adunarea”. Se pare că nu vor folosi obișnuitul ciubăr, ci mai degrabă „un arzător de tămâie propriu culturii lor”.

Acest lucru, a spus Arimenzi, este născut din obiceiul indigen de a avea de obicei femei care tămâiază în timpul rugăciunii.

Conducerea laică a rugăciunilor de la Liturghie: Practica de a avea un bărbat sau o femeie laică de „importanță morală recunoscută”, care va fi „principalul”, a fost aprobată pentru a „conduce anumite momente ale rugăciunii comunitare”. Aceste momente ar fi: „fie la începutul Sfintei Liturghii, pentru a iniția comunitatea în celebrare, pentru a numi intențiile și pentru a cere iertare, fie în rugăciunea credincioșilor, după ce preotul face invitația inițială și se încheie cu rugăciunea de încheiere, fie după împărtășanie, ca o mulțumire, pe care preotul o încheie cu rugăciunea post-comuniune”.

Cardinalul a atestat că noua practică nu înseamnă „îndepărtarea preotului de la serviciul său de președinte al adunării, deoarece el este cel care se află în fruntea celebrării și el autorizează aceste momente”.

Liderul laic „promovează și ghidează rugăciunea tuturor”, întrucât nu se roagă doar în numele său. „Este o altă modalitate de participare a adunării; nu se schimbă conținutul ritului roman, ci expresia sa culturală”, a spus Arizmendi.

Teologia păgână stă la baza ritului

Vaticanul a evaluat textul încă din iulie 2023, după ce episcopii din Mexic au votat cu 103-2 în favoarea acestuia în timpul adunării plenare din aprilie 2023 a ritului. Episcopii din Mexic au discutat o versiune inițială a proiectului, care a fost apoi modificată ușor pentru a fi prezentată Vaticanului.

Vorbind anul trecut, Arizmendi a declarat că episcopii țării au extins propunerile la „toate popoarele native ale țării”, mai degrabă decât doar la cele din dieceza San Cristóbal. Cu toate acestea, această permisiune la nivel național nu a fost acordată oficial, deși, în practică, rămâne foarte puțin probabil ca ritualul să fie limitat la zonele descrise de Vatican.

Dr. Hickson a menționat anterior că un rit mayaș a fost deja practicat în dieceza de San Cristóbal, deoarece a fost aprobat de conferința episcopilor mexicani.

În proiectul din martie 2023 al ritului trimis către LifeSite, rolul „principalului” a fost prezentat ca fiind esențial, deoarece o astfel de persoană ar „deveni și mai relevantă în timpul perioadei de absență a clerului din dioceza noastră”. O astfel de afirmație sugerează că, în viitor, ceremoniile conduse în totalitate de laici vor fi o normă, mai degrabă decât doar anumite părți ale Liturghiei.

Din descrierea lui Arizmendi nu reiese încă clar dacă „principalul” se va angaja în practica păgână de a se ruga la cele patru direcții ale pământului. Proiectul din martie 2023 menționa că „în ocazii speciale, această rugăciune poate fi realiniată prin invocarea lui Dumnezeu din cele patru puncte cardinale”. Invocarea lui Dumnezeu din cele patru puncte cardinale implică în tradiția politeistă mayașă: cele patru direcții ale pământului - nord, vest, sud, est - care sunt legate în mod tradițional de zei. Cu toate acestea, acest lucru nu a fost prezent în proiectul trimis Vaticanului vara trecută și văzut de LifeSite la momentul respectiv.

Dar, în ciuda acestui fapt, teologia păgână de bază rămâne. „Dansul ritual” menționat de Arizmendi a fost descris în proiectul din martie 2023 astfel: „picioarele mângâie fața Mamei Pământ, făcând mișcări ușoare. Fața lui Dumnezeu este salutată prin mișcări către cele patru direcții ale universului”.

Subsecretarul Dicasterului - episcopul Aurelio García Macías - a fost puternic implicat în elaborarea ritului. El a declarat presei locale în martie anul trecut că procesul a fost „o îmbogățire personală pentru mine, deoarece cred că experiența locală din San Cristóbal de Las Casas a avut discernământ, a putut fi studiată, reflectată și se poate îmbogăți cu experiența universală a Bisericii Catolice”.

Între timp, un alt rit pe bază păgână este, de asemenea, luat în considerare de Vatican. Ritul Amazon, sau Amazonian, este pe cale să înceapă pentru o perioadă de probă de trei ani, în acest an. Ritul Amazonului este un produs al foarte controversatului Sinod al Episcopilor din 2019 privind Amazonul, sau Sinodul Amazonului.

Printre numeroasele propuneri ridicate de Sinodul Amazonului și de documentul său final se numără deschiderea statului clerical pentru femei și admiterea bărbaților căsătoriți la preoție, în încercarea de a face Biserica mai atrăgătoare pentru catolicii din regiune.

Acest „rit amazonian” ar „exprima moștenirea liturgică, teologică, disciplinară și spirituală a Amazonului”, care ar ajuta la „munca de evanghelizare”.

Între timp, Dicasterul pentru Cultul Divin a fost acuzat de punerea în aplicare a unei „persecuții” a liturghiei tradiționale a Bisericii în întreaga Biserică mondială.

https://www.lifesitenews.com/analysis/vatican-approves-mayan-rite/?utm_source=popular