”Dacă poporul Meu, peste care este chemat Numele Meu, se va smeri, se va ruga şi va căuta Faţa Mea, şi se va abate de la căile lui rele, îl voi asculta din ceruri, îi voi ierta păcatul şi-i voi tămădui ţara.” Cronici 7:14.
joi, 28 noiembrie 2024
Novena de Sfinte Liturghii a lunii Decembrie și Lanțul de Rugăciune pentru România de 24 de ore
marți, 26 noiembrie 2024
Papa Francisc spune că documentul final al Sinodului face parte din Magisteriul său și cere „să fie acceptat”
(LifeSiteNews) - Papa Francisc
dorește ca documentul final al Sinodului să fie acceptat ca parte a
Magisteriului Bisericii
În această dimineață, Papa
Francisc a publicat o „Notă” oficială pentru a însoți „Documentul final al
celei de-a 16-a Adunări Generale Ordinare a Sinodului Episcopilor”, adică
documentul final pentru Sinodul privind Sinodalitatea, care a inclus un număr semnificativ
de non-episcopi.
În „Nota” sa, Papa a cerut ca
conținutul acestui „Document final” să fie acceptat ca parte a Magisteriului
său, adică a învățăturii sale autoritare în calitate de Succesor al lui Petru,
conducătorul pământesc al Bisericii creștine - sau, după cum s-a descris Papa
Francisc, „Episcopul Romei”.
În varianta originală italiană,
Papa Francisc a lăudat anii de întâlniri care au avut loc înainte de Sinod,
spunând că acestea au inclus „ascultarea poporului lui Dumnezeu și
discernământul pastorilor”. De asemenea, el a declarat că Biserica a fost
„luminată de Duhul Sfânt” în timpul procesului.
„Recunoscând valoarea parcursului
sinodal încheiat, înmânez acum întregii Biserici direcțiile conținute în
Documentul final, ca o întoarcere a ceea ce s-a maturizat în acești ani, prin
ascultare și discernământ, și ca orientare autoritară pentru viața și misiunea
sa”, a adăugat el.
„Documentul final participă la
Magisteriul ordinar al Succesorului lui Petru (cf. EC 18 § 1; CCC 892) și ca
atare cer să fie acceptat. Acesta reprezintă o formă de exercitare a
învățăturii autentice a Episcopului Romei care are trăsături noi, dar care, de
fapt, corespunde cu ceea ce am avut ocazia să subliniez la 17 octombrie 2015,
când am afirmat că sinodalitatea este cadrul interpretativ adecvat pentru a
înțelege slujirea ierarhică.”
Deși a afirmat că documentul va
avea nevoie de „mai multe medieri”, Francisc a stipulat că „Bisericile și
grupările de Biserici sunt chemate acum să pună în aplicare, în diferitele lor
contexte, instrucțiunile autoritare cuprinse în document, prin procesele de
discernământ și de luare a deciziilor prevăzute de lege și de documentul
însuși”.
luni, 25 noiembrie 2024
MESAJELE DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS CĂTRE GLYNDA LOMAX din 20, 21 și 22 noiembrie 2024
„Spuneți că iubiți, dar aveți ură, antipatie și dispreț în inima voastră. Nu doresc ca poporul Meu să împărtășească pedepsele celor disprețuitori.
Curățați-vă inimile de aceste păcate urâte și
străduiți-vă să iubiți așa cum fac Eu, fără cerințe.
https://www.facebook.com/photo?fbid=868789452084082&set=a.403808015248897
Joi, 21 noiembrie 2024 -
Umbra Aripilor Mele
„Întunericul vine repede asupra a tot ceea
ce este în jurul vostru, copii, pe măsură ce răul este dezlănțuit pe pământ din
ce în ce mai mult.
Noi rele vor abunda și niciun loc nu va fi
sigur pentru voi.
În acest timp, vă pot ascunde în Umbra
Aripilor Mele, unde niciun rău nu va veni la voi. Căutați doar fața Mea, adorați-Mă
și Eu voi face asta.”
https://www.facebook.com/photo?fbid=869459535350407&set=a.403808015248897
Vineri, 22 noiembrie
2024 - Să nu mai păcătuiți
„Dușmanul v-a convins că nu vă puteți opri
din păcătuit, dar este o amăgire.
Cereți ajutorul Meu și primiți-l. Declarați-vă
libertatea. Decretați Cuvântul Meu Sfânt peste viața voastră.
Nimic nu este imposibil pentru Mine!”
https://www.facebook.com/photo?fbid=870770925219268&set=a.403808015248897
joi, 21 noiembrie 2024
MESAJELE DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS CĂTRE GLYNDA LOMAX din 14, 15, 18 și 19 noiembrie 2024
„Unii dintre copiii Mei au devenit neglijenți
și indisciplinați. Acest lucru a deschis alte căi inamicului ca să vă atace.
Ieșiți din acest somn păcătos și salvați-vă
din lațul diavolului cât încă mai puteți. A mai rămas puțin timp înainte ca tot
ceea ce a fost prezis în Sfântul Meu Cuvânt să se împlinească.
Adversarul vostru strânge lațul cu fiecare
zi în care rămâneți în acea stare de indisciplină.
https://www.facebook.com/photo?fbid=864887252474302&set=a.403808015248897
Vineri, 15 noiembrie
2024 - Corecție de curs
„O corecție a cursului gândirii voastre este
necesară. Căutați calea corectă de a vă salva de distrugerile care vor veni,
iar acest lucru nu îl puteți face voi. Niciun om nu poate supraviețui la ceea
ce se apropie fără protecția Mea. Nu voi trebuie să vă salvați, ci Eu.
Îndreaptați-vă gândirea spre salvarea
altora și căutați să vă pierdeți din vedere pe voi înșivă. Făcând acest lucru,
veți dobândi toată protecția Mea pe măsură ce îi veți conduce continuu pe alții
la Mine.”
https://www.facebook.com/photo?fbid=865519122411115&set=a.403808015248897
Luni, 18 noiembrie 2024
- Umilință
„Un colț întunecat al inimii voastre
ascunde încă păcatul Mândriei. Mândria voastră este ascunsă de voi, dar nu și
de Mine.
Doresc ca voi să căutați să vă smeriți, ca
să nu fiu nevoit să vă purific în moduri care nu vă vor plăcea.
Smerenia este frumoasă în ochii Mei și
aduce multe binecuvântări în viața voastră.”
https://www.facebook.com/photo?fbid=867465202216507&set=a.403808015248897
Marți, 19 noiembrie, 202
- Iubire cu exigență
"Spuneți că iubiți, dar adăpostiți ură
în inimile voastre, antipatie și dispreț.
Nu doresc ca poporul Meu să fie părtăș la pedepsele celor disprețuitori. Curățați-vă inimile de acest păcat urât și străduiți-vă să iubiți așa cum fac Eu, fără cerințe. Dragostea care are cerințe nu este deloc dragoste.
https://www.facebook.com/photo?fbid=868122418817452&set=a.403808015248897
miercuri, 20 noiembrie 2024
Episcopul Strickland: Papa Francisc „nu iubește adevărul și caută să îl remodeleze după chipul omului
(LifeSiteNews) - În episodul din această săptămână al emisiunii Faith & Reason, John Henry-Westen, Diaconul Keith Fournier și Frank Wright discută despre scrisoarea deschisă istorică a episcopului Joseph Strickland, care îi îndeamnă pe frații săi episcopi să îl denunțe pe Papa Francisc în timp ce acesta abandonează învățătura Bisericii, despre articolul cardinalului Joseph Zen care critică recentul Sinod asupra sinodalității ca fiind un mijloc de a schimba doctrina Bisericii, despre întâlnirea Papei Francisc cu pustnica „transgender” Nicole Madsen și multe altele.
Grupul a început episodul
analizând puternica scrisoare deschisă a episcopului Strickland către colegii
săi episcopi, pe care a citit-o în afara reuniunii anuale a USCCB de săptămâna
trecută, intitulată „Ce va fi nevoie?” Scrisoarea deschisă a îndemnat fiecare
episcop și cardinal să declare public și fără echivoc că Papa
Francisc nu mai predă credința catolică.
Westen a citit câteva rânduri din
scrisoare: „Mulți oameni au întrebat de ce va fi nevoie pentru ca mai mulți
episcopi să vorbească în sfârșit împotriva mesajelor false care curg constant
de la Vatican sub conducerea Papei Francisc, iar eu îmi pun aceeași întrebare
mereu și mereu: de ce va fi nevoie?” se arată în scrisoarea lui Strickland.
Gazda a mai citit două
puncte-cheie din scrisoare: „O înțelegere rudimentară a papalității ne lasă cu
realitatea că Papa Francisc a abdicat de la responsabilitatea sa de a servi ca
principal gardian al Depozitului de credință”, a scris episcopul.
„Nu poate exista niciun episcop
care să nu fie conștient de declarațiile pe care Papa Francisc le-a făcut și
care sunt negări fără echivoc ale credinței catolice”, a adăugat Strickland
câteva rânduri mai târziu.
„Cuvinte uluitoare care mă lasă
fără cuvinte. Dar, din nou, ceva de studiat, de rugat, de mers și de citit în
întregime”, a spus Westen.
Gazda s-a întors la diaconul
Keith, care a slujit alături de Strickland în Dieceza de Tyler atunci când
episcopul a fost înlăturat
anul trecut.
Diaconul a subliniat că este
mândru de Strickland, exprimând că munca sa cu episcopul a fost cel mai mare
privilegiu al slujbei sale diaconale de aproape 30 de ani.
Diaconul s-a aplecat apoi asupra
muncii extraordinare pe care Strickland a făcut-o pentru Biserică în calitate
de episcop de Tyler.
„Ceea ce făcea el în acea eparhie
era minunat, pur și simplu minunat. Bisericile erau pline, de fapt, debordau. Erau
oameni la coadă pentru a merge la seminar. A fost exact ceea ce m-am rugat
pentru că iubesc Biserica Catolică. Sunt un convertit de 52 de ani. Iubesc
Biserica Catolică și a fost exact ceea ce m-am rugat să se întâmple în fiecare
dieceză”, a spus diaconul Keith.
Referindu-se la îndepărtarea lui
Strickland, diaconul a spus că nu există niciun motiv pentru aceasta, deoarece
aceasta a fost o eparhie de succes din toate punctele de vedere.
„Oamenii se apropiau din ce în ce
mai mult de Domnul. ... Nu exista niciun motiv să îl îndepărteze, dar l-au
îndepărtat. Acum știți ce? El este atât de umil; s-a supus. Și, așa cum am
spus, și vorbesc serios, cred că i-au luat eparhia și i-au dat națiunea pentru
că a continuat să facă ceea ce a fost chemat să facă”, a spus el.
Diaconul Keith a subliniat, de
asemenea, că speră ca claritatea acestei scrisori să îi inspire pe ceilalți
prelați să se pronunțe împotriva Pontifului Roman.
„Biserica ne învață claritatea,
dar noi nu auzim decât confuzie. Deci, în timp ce îl onorez pe omul care stă în
Scaunul lui Petru, ceea ce fac, cred că cel mai iubitor lucru pe care îl poți
face este să vorbești despre problemă, astfel încât să poată fi schimbată, și
să te rogi pentru el. Și este timpul ca episcopii, succesorii apostolilor, să
fie alături de episcopul Strickland și de ceilalți
episcopi care fac exact acest lucru, deoarece această Biserică este planul
lui Dumnezeu pentru întreaga rasă umană”, a spus diaconul.
Wright a menționat că ultimul
prelat catolic care a pus la îndoială faptul că Papa este catolic -
arhiepiscopul Carlo Maria Viganò - a sfârșit prin a fi acuzat de schismă și excomunicat
de Vatican. El a prezis că același lucru i se va întâmpla probabil lui
Strickland în viitorul apropiat. Jurnalistul a explicat apoi de ce scrisoarea
episcopului este atât de importantă.
„Acum, de ce Dumnezeu ar spune
episcopul Strickland un astfel de lucru? Unii oameni s-ar putea întreba, 'Cum
ai putea spune așa ceva despre Papă?' Ei bine, după cum explică Strickland, nu
poate exista niciun episcop care să nu fie conștient de declarațiile pe care
Papa Francisc le-a făcut și care sunt o negare fără echivoc a credinței
catolice, cum ar fi universalismul sau indiferentismul său”, a spus Wright.
„Și ceea ce este important de
menționat aici este că Strickland subliniază că sufletele sunt în joc. Aceasta
nu este o chestiune politică; nu este o chestiune de personalitate. Este o
chestiune de mântuire a sufletelor”, a adăugat el. „Și cred că acest lucru este
ceea ce, în mod evident, motivează scrisoarea extrem de curajoasă a episcopului
Strickland, știind foarte bine că ciocanul judecății va cădea asupra sa ca
rezultat.”
Mai târziu în episod, grupul a
discutat despre articolul recent al Cardinalului Joseph Zen care a criticat
recent încheiatul Sinod privind Sinodalitatea, spunând că
Papa folosește Sinoadele pentru a încerca să schimbe doctrinele Bisericii. Westen
le-a reamintit ascultătorilor că Zen a lucrat îndeaproape cu Papii Ioan Paul al
II-lea și Benedict al XVI-lea ca o voce de conducere în relațiile Vaticanului
cu China, dar sub Vaticanul lui Francisc nici măcar nu i s-a arătat înțelegerea
sino-vatican sau nu i
s-a permis inițial să se întâlnească cu Suveranul Pontif la Vatican. Gazda
a citit apoi o parte din articolul prelatului:
[Papa Francisc] a folosit Sinodul
Familiei (2004-2005) pentru a încerca să îi lase pe catolicii divorțați și
recăsătoriți să primească Sfânta Împărtășanie. El a vrut să folosească Sinodul
de la Amazon pentru a introduce „hirotonirea ca preoți a unor laici căsătoriți
foarte respectați (viri probati). Și pentru Sinodul de data aceasta, din cele
două figuri de conducere pe care le-a numit și din documentele emise de
secretariat, putem vedea că are niște obiective mai largi: să schimbe sistemul
ierarhic al Bisericii (să îl înlocuiască cu un grup democratic de persoane
botezate); să instituie femei diaconi (deschizând calea pentru femei preoți);
să abolească celibatul preoțesc; și să schimbe doctrina tradițională privind
etica „sexuală” (începând cu binecuvântarea cuplurilor homosexuale).
Diaconul Keith l-a numit pe Zen
un „erou” care a suferit mult pentru Biserică, calificând modul în care
Vaticanul l-a tratat drept „reprobabil”. Diaconul a fost, de asemenea, de acord
cu evaluarea cardinalului că fiecare dintre sinoadele Papei sunt menite să
schimbe doctrina neschimbătoare a Bisericii.
„Cred că a existat un efort de a
folosi Sinodul în mod inadecvat pentru a submina celibatul clerical. Cred că
mai rău a fost evenimentul Pachamama, pentru că eu cred că a fost idolatrie
totală. Și cred că a existat un efort de a folosi sinoadele pentru a schimba
doctrina imuabilă. Dar să revenim la cardinalul Zen, și cred că atunci când se
vor scrie cărțile de istorie, i se va da locul de onoare pe care îl merită”, a
spus diaconul Keith.
Wright a spus că schimbările pe
care Papa încearcă să le facă la aceste sinoade coincid cu ceea ce el numește o
„agendă globală liberală mai largă”.
Acum, cred că atunci când
[Arhiepiscopul] Fulton
Sheen a vorbit despre această încercare de a produce o religie fără
Dumnezeu, el se referea în parte la proiecte încă de la începutul secolului al
XX-lea, anii 1920.
Dar oameni precum John Dewey și
Walter Lippmann, care au vorbit despre crearea unei credințe comune, acesta
este doar un exemplu în lumea seculară în care am văzut un fel de managerialism
aspirant global încercând să folosească arhitectura religiei, dar doar să îl
sustragă pe Hristos din ea pentru a domina mai bine oamenii pe care îi privesc.
Acum, pentru a face acest lucru, trebuie să infuzați idei ideologice precum
ecologismul, homosexualismul, eliberarea femeilor și, da, sacramentul oribil și
inversat al avortului cu un fel de fervoare religioasă, ceea ce vedem acum.
Acum, acesta este modelul
schimbărilor pe care le vedeți în acest Sinod sau Biserică. Ele nu sunt
întâmplătoare; ele corespund foarte mult acestui model. Și cred că acest tipar
este ceea ce ați putea descrie, un mic tipar globalist a cărui intenție, așa
cum am spus, este de a suplini și de a elimina astfel puterea explicativă a
singurei credințe adevărate, Biserica lui Hristos, care este credința catolică.
luni, 18 noiembrie 2024
Cardinalul Zen: Papa Francisc folosește sinoadele în încercarea de a „schimba doctrina Bisericii
HONG KONG (LifeSiteNews) - Cardinalul Joseph Zen a emis o nouă critică a Sinodului privind Sinodalitatea, spunând că Papa Francisc folosește sinoadele în încercarea de a „schimba doctrinele sau disciplinele Bisericii”.
Într-un articol recent publicat în mai multe limbi,
cardinalul emerit Zen din Hong Kong a adus încă o dată o critică vehementă
Sinodului recent încheiat privind sinodalitatea. În compania unui număr de
prelați vocali, Zen a fost un critic consecvent al Sinodului - care s-a
desfășurat din toamna anului 2021 până la 27 octombrie 2024.
„A numi acest Sinod privind
Sinodalitatea un Sinod al Episcopilor este o denumire greșită”, a scris Zen,
reiterând un punct de vedere pe care el și mulți alții l-au făcut în ultimii
ani. Datorită intervenției directe a Papei Francisc, Sinodul a implicat
noutatea de a avea bărbați și femei laici ca votanți, transformându-l astfel
departe de expresia originală de „Sinod al Episcopilor”, așa cum a fost
subliniat de Papa Paul al VI-lea.
Zen a remarcat că un papă poate
„convoca orice formă de întâlniri consultative”, dar cu acest stil de întâlnire
el nu a putut pretinde că rămâne un sinod al episcopilor. „El a folosit numele
„sinod”„, a scris Zen, «pentru a înlocui »Sinodul Episcopilor” cu un tip hibrid
de întâlnire”.
Din „sinoadele” ținute sub Papa
Francisc, putem vedea că el dorește să schimbe de fiecare dată doctrinele sau
disciplinele Bisericii, în loc să discute despre cum să protejeze aceste
doctrine și discipline.
Cardinalul din Hong Kong a
subliniat o serie de sinoade anterioare ale lui Francisc, subliniind modul în
care acestea au fost dovezi ale afirmației că Francisc folosește reuniunile
pentru a schimba învățătura eclezială:
El a folosit Sinodul asupra
familiei (2004-2005) pentru a încerca să permită catolicilor divorțați și
recăsătoriți să primească Sfânta Împărtășanie. A vrut să folosească Sinodul
Amazonului pentru a introduce „hirotonirea ca preoți a unor laici căsătoriți
foarte respectați (viri probati). Și pentru Sinodul de data aceasta, din
cele două figuri de conducere pe care le-a numit și din documentele emise de
secretariat, putem vedea că are niște obiective mai largi: să schimbe sistemul
ierarhic al Bisericii (să îl înlocuiască cu un grup democratic de persoane
botezate); să instituie femei diaconi (deschizând calea pentru femei preoți);
să abolească celibatul preoțesc; și să schimbe doctrina tradițională privind
etica „sexuală” (începând cu binecuvântarea cuplurilor homosexuale).
A doua sesiune a Sinodului
privind Sinodalitatea a fost criticată de activiștii pentru hirotonirea
femeilor pentru că subiectul nu a fost inclus oficial în discuție.Acesta a fost
- împreună cu o serie de alte probleme mai controversate - mutat la 10
diverse grupuri de studiu născute din reuniunea Sinodului din 2023. Pentru
aceasta, Sinodul a fost criticat de liberali ca nereușind nimic.
Făcând aluzie la acest lucru și
la alte
eșecuri ale Sinodului de a câștiga sprijinul public al catolicilor pentru
eforturile sale, Zen a scris că „agenda lor a eșuat”.
Grupurile de studiu ale Sinodului
au servit la prelungirea problemelor problematice ale Sinodului, a scris Zen,
în timp ce, de asemenea, nu au mers suficient de departe pentru a-i satisface
pe „radicali”.
Având în vedere acest lucru și
întrebările deschise din documentul
final al Sinodului, Zen a avertizat cu privire la pericolul ca Biserica
Catolică să devină similară stilului protestant:
Asta nu înseamnă că Biserica
Catolică devine la fel ca Biserica Anglicană? Nu vom mai fi Biserica una,
catolică, apostolică? Nici Biserica sfântă, pentru că nu mai există învățături
etice de încredere care să îi conducă pe credincioși să distingă binele de rău.
„Viitorul rămâne foarte confuz”,
a opinat el, pe baza evaluării documentului final.
Una dintre principalele probleme
evidențiate de Zen cu privire la Sinodul privind sinodalitatea este că, deși
s-a încheiat, acesta nu și-a încetat de fapt activitatea. Francisc a
luat, de asemenea, decizia capitală de a accepta
documentul Sinodului și de a și-l însuși, fără a scrie el însuși o exortație
apostolică.
Dar Zen a pus la îndoială acest
lucru, ridicând o serie de probleme pe care le are cu privire la Sinod - fiind
un amestec de episcopi și laici - și cine anume este responsabil pentru conținutul
acestuia:
Care este valoarea acestei
concluzii sinodale? Cine a redactat proiectul acestui document? Este un grup
ales de adunarea plenară a Sinodului care îi poate reprezenta cu adevărat? Vor
avea membrii adunării plenare suficient timp pentru a studia acest document?
Cine se ocupă de „amendamentele” propuse de membrii adunării plenare? A fost
discutat și votat fiecare amendament de către toți membrii? Studierea
documentului și discutarea „amendamentelor” sunt operațiuni complicate. Un
document atât de lung nu poate fi făcut cu seriozitate în grabă. Întreb din
nou: Cum poate fi Papa pe deplin responsabil pentru un astfel de document
final?
Potrivit secretariatului
Sinodului, cardinalii Jean-Calude Holleirhc și Mario Grech au supravegheat
comisia care a avut responsabilitatea de a compila raportul. Cu toate acestea,
secretariatul a avut grijă să precizeze că comisia de redactare nu făcea decât
să compileze diferitele rapoarte de la mesele mici ale membrilor Sinodului și
nu scria ea însăși niciun conținut nou.
Ulterior, în ultima săptămână au
fost aduse amendamente - inclusiv introducerea
întrebării deschise privind femeile diaconi - iar textul a fost aprobat
pasaj cu pasaj prin vot comun.
Zen a sugerat că Francisc însuși
a fost în cele din urmă responsabil pentru conținutul raportului final al
Sinodului, minimalizând argumentul că aceasta ar fi o „teorie a conspirației”.
„Toată lumea știe că Papa crede
în „proces” (timpul este mai mare decât spațiul)”, a scris el. „Ceea ce nu a
putut fi realizat în această adunare, poate fi realizat în procesul care începe
acum. Sinodul s-a încheiat, dar Biserica Sinodală începe acum! Trebuie să trăim
în ea!”
Gândurile finale ale lui Zen sunt
într-adevăr susținute chiar de organizatorii Sinodului. Emițând raportul final,
cardinalii Hollerich și Grech au declarat că,
deși evenimentul s-a încheiat, Sinodul va continua, deoarece procesul „include
faza de implementare”.
Grupurile de studiu ale Sinodului
urmând să prezinte un raport în iunie 2025, rămâne de văzut în ce mod Sinodul
va pune în aplicare schimbarea rapidă. Cu toate acestea, având în vedere
exemplul Fiducia Supplicans, care a introdus în mod unilateral
subiecte discutate de Sinod - deși le-a pus în aplicare departe de Sinod - o
astfel de mișcare nu este exclusă în viitor.
duminică, 17 noiembrie 2024
Vaticanul aprobă ritul mayaș cu dans ritual, femei pentru tămâiere și conducerea laică a părților Sfintei Liturghii
Vaticanul a aprobat ritul mayaș
al Sfintei Liturghii, care va implica dansuri rituale, femei care iau locul
preotului în tămâierea altarului și conducerea laică a anumitor rugăciuni din
liturghie.
Anunțul a fost făcut prin
intermediul cardinalului Felipe Arizmendi Esquivel, care este episcop emerit al
diecezei San Cristobal de Las Casas din Mexic și unul dintre principalii
promotori ai
acestui nou rit.
În rubrica
sa săptămânală
din 13 noiembrie, Arizmendi a dezvăluit cu bucurie că Dicasterul pentru Cultul
Divin și Disciplina Sacramentelor de la Vatican „cu autoritatea Papei, la 8
noiembrie a acestui an, a acordat mult așteptata recunoaștere a unor
adaptări liturgice pentru celebrarea Sfintei Liturghii în grupurile etnice
Tseltal, Tsotsil, Ch'ol, Tojolabal și Zoque din dieceza San Cristobal de Las
Casas”.
Arizmendi a fost
anterior în
legătură cu Dr. Maike Hickson de la LifeSite, oferindu-i detalii despre
proiectul propus al ritului atunci când acesta era evaluat de Vatican.
Ulterior, el a confirmat de câteva ori acestui corespondent consternarea sa că
Dicasterul întârzie atât de mult să aprobe ritul.
Aprobarea Vaticanului este
„recunoașterea oficială a Bisericii prin care aceste adaptări sunt aprobate ca
valide și legitime”, a scris el în rubrica sa.
„Ele sunt liturghia Bisericii, și
nu doar obiceiuri și obiceiuri care sunt privite cu suspiciune”, a spus
el în apărarea noului rit al slujbei Novus Ordo. {Emphasis
original}
Arizmendi a ținut să sublinieze
importanța acestei evoluții, deoarece este într-adevăr doar al doilea astfel de
rit de la Conciliul Vatican II care a fost aprobat, celălalt fiind ritul Zair din
Africa.
Făcând ecou Papei Francisc pe
această temă, Arizmendi a opinat că astfel de rituri „sunt o formă de întrupare
a credinței în expresii care sunt foarte specifice acestor culturi. Noi nu
le-am inventat, ci am adoptat ceea ce ei trăiesc și care este în conformitate
cu ritul roman”.
„Dacă există abateri în unele
obiceiuri indigene, îi putem ajuta să ajungă la deplinătatea lor în Hristos și
în Biserica sa”, a spus el.
Ce este nou?
Vara trecută, Arizmendi a
furnizat LifeSite cu proiectul care a fost prezentat Vaticanului.
Ritul aprobat acum de Vatican -
așa cum este descris de Arizmendi - este prezentat mai jos:
Dansuri rituale : „Dansurile rituale” au fost
aprobate la Offertory, în rugăciunea credincioșilor sau în mulțumirea de după
comuniune. Acestea, a spus Arizmendi, sunt „mișcări simple ale întregii
adunări, monotone, contemplative, însoțite de muzică tradițională, și care
exprimă același lucru ca ritul roman, dar într-o formă culturală diferită”.
„Conținutul Liturghiei nu este
schimbat, ci modul în care este exprimat”, a spus el.
Femeile să tămâieze în locul
preotului: Femeile vor
îndeplini „slujba de purtătoare de tămâie” în cadrul Liturghiei „în locul
preotului”. După ce preotul binecuvântează și impune tămâia, femeia va tămâia
apoi „altarul, imaginile, Evangheliarul, slujitorii și adunarea”. Se pare că nu
vor folosi obișnuitul ciubăr, ci mai degrabă „un arzător de tămâie propriu
culturii lor”.
Acest lucru, a spus Arimenzi,
este născut din obiceiul indigen de a avea de obicei femei care tămâiază în
timpul rugăciunii.
Conducerea laică a
rugăciunilor de la Liturghie: Practica de a avea un bărbat sau o femeie laică de „importanță morală
recunoscută”, care va fi „principalul”, a fost aprobată pentru a „conduce
anumite momente ale rugăciunii comunitare”. Aceste momente ar fi: „fie la
începutul Sfintei Liturghii, pentru a iniția comunitatea în celebrare, pentru a
numi intențiile și pentru a cere iertare, fie în rugăciunea credincioșilor,
după ce preotul face invitația inițială și se încheie cu rugăciunea de
încheiere, fie după împărtășanie, ca o mulțumire, pe care preotul o încheie cu
rugăciunea post-comuniune”.
Cardinalul a atestat că noua
practică nu înseamnă „îndepărtarea preotului de la serviciul său de președinte
al adunării, deoarece el este cel care se află în fruntea celebrării și el
autorizează aceste momente”.
Liderul laic „promovează și
ghidează rugăciunea tuturor”, întrucât nu se roagă doar în numele său. „Este o
altă modalitate de participare a adunării; nu se schimbă conținutul ritului
roman, ci expresia sa culturală”, a spus Arizmendi.
Teologia păgână stă la baza
ritului
Vaticanul a evaluat textul încă
din iulie 2023, după ce episcopii din Mexic au votat cu 103-2 în favoarea
acestuia în timpul adunării plenare din aprilie 2023 a ritului. Episcopii din
Mexic au discutat o versiune
inițială a proiectului, care a fost apoi modificată
ușor pentru a fi prezentată Vaticanului.
Vorbind anul trecut, Arizmendi a
declarat că episcopii țării au extins propunerile la „toate popoarele native
ale țării”, mai degrabă decât doar la cele din dieceza San Cristóbal. Cu toate
acestea, această permisiune la nivel național nu a fost acordată oficial, deși,
în practică, rămâne foarte puțin probabil ca ritualul să fie limitat la zonele
descrise de Vatican.
Dr. Hickson a menționat anterior
că un rit mayaș a fost deja practicat în dieceza de San Cristóbal, deoarece a
fost aprobat de conferința episcopilor mexicani.
În proiectul din martie 2023 al
ritului trimis către LifeSite, rolul „principalului” a fost prezentat ca fiind
esențial, deoarece o astfel de persoană ar „deveni și mai relevantă în timpul
perioadei de absență a clerului din dioceza noastră”. O astfel de afirmație
sugerează că, în viitor, ceremoniile conduse în totalitate de laici vor fi o
normă, mai degrabă decât doar anumite părți ale Liturghiei.
Din descrierea lui Arizmendi nu
reiese încă clar dacă „principalul” se va angaja în practica păgână de a se
ruga la cele patru direcții ale pământului. Proiectul din martie 2023 menționa
că „în ocazii speciale, această rugăciune poate fi realiniată prin invocarea
lui Dumnezeu din cele patru puncte cardinale”. Invocarea lui Dumnezeu din cele
patru puncte cardinale implică în tradiția politeistă mayașă: cele patru
direcții ale pământului - nord, vest, sud, est - care sunt legate în mod
tradițional de zei. Cu toate acestea, acest lucru nu a fost prezent în
proiectul trimis Vaticanului vara trecută și văzut de LifeSite la momentul
respectiv.
Dar, în ciuda acestui fapt,
teologia păgână de bază rămâne. „Dansul ritual” menționat de Arizmendi a fost
descris în proiectul din martie 2023 astfel: „picioarele mângâie fața Mamei
Pământ, făcând mișcări ușoare. Fața lui Dumnezeu este salutată prin mișcări
către cele patru direcții ale universului”.
Subsecretarul Dicasterului -
episcopul Aurelio García Macías - a fost puternic implicat în elaborarea
ritului. El a declarat presei locale în martie anul trecut că procesul a fost
„o îmbogățire personală pentru mine, deoarece cred că experiența locală din San
Cristóbal de Las Casas a avut discernământ, a putut fi studiată, reflectată și
se poate îmbogăți cu experiența universală a Bisericii Catolice”.
Între timp, un alt rit pe bază
păgână este, de asemenea, luat în considerare de Vatican. Ritul Amazon, sau
Amazonian, este
pe cale să înceapă pentru o perioadă de probă de trei ani, în acest an.
Ritul Amazonului este un produs al foarte controversatului Sinod al Episcopilor
din 2019 privind Amazonul, sau Sinodul Amazonului.
Printre numeroasele propuneri
ridicate de Sinodul Amazonului și de documentul său final se numără deschiderea
statului clerical pentru femei și admiterea bărbaților căsătoriți la preoție,
în încercarea de a face Biserica mai atrăgătoare pentru catolicii din regiune.
Acest „rit amazonian” ar „exprima
moștenirea liturgică, teologică, disciplinară și spirituală a Amazonului”, care
ar ajuta la „munca de evanghelizare”.
Între timp, Dicasterul pentru
Cultul Divin a fost acuzat de punerea în aplicare
a unei „persecuții” a liturghiei tradiționale a Bisericii în întreaga Biserică
mondială.
https://www.lifesitenews.com/analysis/vatican-approves-mayan-rite/?utm_source=popular
vineri, 15 noiembrie 2024
MESAJELE DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS CĂTRE GLYNDA LOMAX din 12 și 13 noiembrie 2024
„Copiii Mei, în acest timp în care ați
intrat, nu veți fi întotdeauna capabili să schimbați circumstanțele. Nu veți fi
întotdeauna capabili să influențați lucrurile care vi se întâmplă vouă sau
celor pe care îi iubiți. În aceste cazuri, trebuie să vă pregătiți mintea. Trebuie
să vă pregătiți inimile pentru ceea ce se întâmplă.
În acest timp în care se întâmplă ceea ce
nu vă doriți, străduiți-vă să vă supuneți Mie și voinței Mele atât în inimă,
cât și în mintea voastră. Să știți că Eu văd tot ceea ce se întâmplă și totul
trebuie să se desfășoare conform Cuvântului Meu Sfânt. Tot ceea ce dușmanul vă
face vouă și celor pe care îi iubiți va fi răsplătit. Personal supraveghez dreptatea
și fiecare persoană va fi răsplătită în funcție de faptele sale - bune sau
rele.
Rugați-vă cu sârguință pentru cei pe care
îi iubiți - ca Eu să îi salvez, să îi protejez în tot ceea ce va urma.
Rugați-vă ca ei să se supună purificării Mele și să nu fie nevoiți să îndure la
fel de mult ca alții. Rugați-vă să fiți considerați vrednici să fiți salvați,
pentru ca în cele din urmă să vă întoarceți acasă la marea voastră răsplată.
Timpul vostru pe pământ este pe sfârșite,
copiii Mei. Pregătiți-vă pentru că vă întoarceți Acasă”.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=863603142602713&set=a.403808015248897
Miercuri, 13 noiembrie
2024 - Nu mult timp
„Doresc să vă ocupați de mânia care se
ascunde în gândurile și inimile voastre. Mânia provine adesea din mândrie,
copiii Mei, iar mândria necesită rafinare. Întrucât nu doriți să fiți rafinați,
examinați-vă gândurile și inimile în căutarea mâniei și îndepărtați-o pentru ca
purificarea să nu fie necesară.
Mândria și furia nu vă vor fi de folos în
ceea ce urmează, copii, pentru că multe vor fi în afara controlului vostru și ea
nu vă va ajuta cu nimic. Nu aveți mult timp pe pământ, fie că vă merge bine sau
rău, nu vă temeți.”
https://www.facebook.com/photo?fbid=864230379206656&set=a.403808015248897
joi, 14 noiembrie 2024
Episcopul Strickland: Dumnezeu îi va pedepsi pe episcopi pentru tăcerea lor în timp ce Papa Francisc distruge Biserica
Episcopul Joseph Strickland i-a mustrat vehement pe episcopii americani „tăcuți” într-o scrisoare puternică în afara reuniunii USCCB de la Baltimore, avertizându-i că Dumnezeu îi va pedepsi pe cei care nu vorbesc împotriva „mesajelor false care curg constant de la Vatican” sub Papa Francisc.
Nota
editorului: Următoarea este o scrisoare deschisă a episcopului Joseph
Strickland adresată Conferinței Episcopilor Catolici din Statele Unite (USCCB)
în timpul adunării lor plenare de toamnă 2024 din Baltimore.
(LifeSiteNews) - Dragi episcopi, v-ați
adunat astăzi aici, apostoli ai zilelor noastre, în timp ce Biserica și, prin
urmare, lumea se află cocoțate pe marginea unei stânci. Și totuși, voi, care
sunteți însărcinați cu păstrarea sufletelor, alegeți să nu spuneți niciun
cuvânt despre pericolul spiritual care abundă. Astăzi ne aflăm pe culmea a tot
ceea ce a fost profețit despre Biserică și abominațiile care vor apărea în
aceste timpuri, un timp în care tot iadul atacă Biserica lui Iisus Hristos și
un timp în care îngerii căzuți ai iadului nu mai caută să intre în sălile ei
sacre, ci stau înăuntru, trăgând cu ochiul pe ferestrele ei și deschizând ușile
pentru a primi mai multă distrugere diabolică.
Cred că Sfântul
Iuda se gândea la oameni ca mulți dintre voi atunci când a descris oameni care
petrec „împreună fără teamă, hrănindu-se pe ei înșiși, nori fără apă, care sunt
purtați de vânturi, copaci de toamnă, fără rod, morți de două ori, smulși din
rădăcini, valuri furioase ale mării, spumegând din propria lor confuzie; stele
rătăcitoare...” (Iuda 1:12-13).
Mulți oameni au
întrebat de ce va fi nevoie pentru ca mai mult de câțiva episcopi să vorbească
în sfârșit împotriva mesajelor false care curg constant de la Vatican sub
conducerea Papei Francisc, iar eu îmi pun aceeași întrebare mereu și mereu:
CE VA FI
NEVOIE?
Nu știți că
Domnul nostru Își va trimite îngerii răzbunători să arunce cărbuni de foc pe
capetele celor care au fost chemați să fie apostolii Săi și care nu au păzit
ceea ce le-a dat El?
Și totuși,
aproape toți, frații mei, ați stat și ați privit în tăcere cum a avut loc Sinodul
privind Sinodalitatea, o abominație construită nu pentru a păzi Depozitul de
Credință, ci pentru a-l demonta, și totuși puține au fost strigătele auzite de
la voi - oameni care ar trebui să fie dispuși să moară pentru Hristos și
Biserica Sa.
Acum vedem
cuvintele profetice ale Venerabilului Arhiepiscop Fulton Sheen desfășurându-se
în fața ochilor noștri: „Deoarece religia sa va fi frăția oamenilor fără
paternitatea lui Dumnezeu, el va înființa o contra-biserică care va fi maimuța
Bisericii, deoarece el, diavolul, este maimuța lui Dumnezeu. Ea va avea toate
notele și caracteristicile Bisericii, dar în sens invers și golită de
conținutul ei divin, va fi un trup mistic al lui Antihrist care va semăna în
toate aspectele exterioare cu trupul mistic al lui Hristos...” (Emisiune
radiofonică; 26 ianuarie 1947).
Odată cu
impulsul pentru „sinodalitate”, vedem că dușmanii lui Hristos ne pun în față,
așa cum spune arhiepiscopul Sheen: „o nouă religie fără Cruce, o liturghie fără
lumea viitoare, o religie care să distrugă o religie sau o politică care este o
religie - una care dă Cezarului chiar lucrurile care sunt ale lui Dumnezeu”.
DE CE VA FI NEVOIE?
O înțelegere rudimentară a
papalității ne lasă cu realitatea că Papa Francisc a abdicat de la
responsabilitatea sa de a servi ca principal gardian al Depozitului de
credință. Fiecare episcop face această promisiune solemnă de a păzi Depozitul
de credință, dar funcția petrină există în primul rând pentru a fi gardianul
gardienilor și slujitorul slujitorilor. Sfântul Petru a primit funcția care îi
poartă numele atunci când, după Înviere, Hristos l-a întrebat de trei ori: „Mă
iubești?”, iar Sfântul Petru a răspuns: „Știi că te iubesc”, vindecându-și
astfel trădarea în timp ce Hristos îndura Patimile Sale. Și cine este acest
Iisus pe care Petru mărturisește că îl iubește? El este, desigur, Adevărul
Întrupat; astfel, Sfântul Petru afirmă că iubește Adevărul. Aceasta ne lasă cu
întrebarea: „Papa Francisc iubește Adevărul pe care îl întruchipează Iisus
Hristos?” Din păcate, acțiunile și politicile sale care promovează o versiune
relativizată a adevărului care nu este deloc adevăr ne propulsează către o
concluzie devastatoare: omul care ocupă Scaunul Sfântului Petru nu iubește
adevărul și caută să îl remodeleze după chipul omului.
Nu poate exista episcop care să
nu fie conștient de declarațiile făcute de Papa Francisc, care sunt negări fără
echivoc ale credinței catolice. De exemplu, Francisc a declarat public că
Dumnezeu dorește existența tuturor religiilor și că toate religiile sunt o cale
către Dumnezeu. Prin această declarație, Papa Francisc a negat o parte
integrantă a credinței catolice. Câte suflete se vor pierde care vor accepta
declarația sa eronată că toate religiile vor duce la mântuire? Ceea ce mi se
pare atât de greu de înțeles este faptul că apostolii din zilele noastre, oameni
care sunt ordonați să fie gardienii credinței, refuză să recunoască acest lucru
și, în schimb, ignoră sau chiar promovează această falsitate mortală. Fiecare
episcop și cardinal ar trebui să declare public și fără echivoc că Francisc nu
mai predă credința catolică. Sufletele sunt în joc!
Prin urmare, întreb din nou:
CE VA FI NECESAR?
În calitate de succesori ai
apostolilor, această situație trebuie să îi forțeze pe episcopii Bisericii lui
Hristos să răspundă lor înșine la întrebarea esențială: „Îl iubim cu adevărat
pe Iisus Hristos, Adevărul Întrupat?” Cu un Papă care se opune în mod activ
adevărurilor divine ale credinței noastre catolice, responsabilitatea revine
episcopilor lumii de a-și mărturisi propria iubire față de Domnul nostru, de a
păzi depozitul sacru al credinței și de a se opune oricărei încercări de a
demonta Adevărul.
Să ne întoarcem la conversația decisivă
dintre Domnul nostru înviat și Sfântul Petru. Când Petru răspunde: „Doamne,
știi că te iubesc”, Isus răspunde: „Paște mieii Mei” și din nou «Paște oile
Mele». Cum trebuie să hrănească Petru mieii lui Hristos? Cu Adevărul, desigur -
cu Iisus Hristos Însuși, care ESTE Adevărul.
Și totuși, unde sunt acei oameni
pe care Domnul i-a chemat să-și pască oile? Unde sunt succesorii apostolilor
care au promis să apere oile cu viața lor? Ei stau la câțiva metri distanță, se
bat pe spate unii pe alții, ascultă cuvinte despre care știu dincolo de orice
îndoială că nu sunt Adevărul, se joacă cu întunericul și blasfemiază Adevărul
pe care apostolii de la început au murit pentru a-l păstra.
DE CE VA FI NEVOIE?
Aveți cuvinte de la cei care au
vorbit în Sfânta Scriptură, înțelepciune din Sfânta Tradiție a Bisericii și
îndrumare din partea foștilor papi și a unei mari mulțimi de sfinți că vor veni
învățători falși și că sfânta credință va fi atacată, și totuși cei mai mulți
dintre voi ați ieșit în luptă fără armură și ați reacționat apoi ca unul
nedumerit că pielea i-a fost străpunsă de săgeți otrăvite. Vi s-a dat tot ceea
ce era necesar pentru a vă asigura că minciunile Satanei nu vă vor întoarce
capetele. Atunci de ce ați ieșit fără armura lui Dumnezeu? Este responsabilitatea
VOASTRĂ, atunci când vedeți săgeți otrăvite ale minciunii căzând asupra
oamenilor, să le strigați și să le spuneți: „Puneți-vă armura Domnului nostru,
care este Adevărul, și nu veți fi răniți”.
Și credincioșilor le pun aceeași
întrebare -
DE CE VA FI NEVOIE?
Ce se întâmplă dacă păstorii
voștri nu se mobilizează? Dacă toți au acceptat treizeci de arginți și rămân
tăcuți în fața minciunii care străpunge și mai mult mâinile și picioarele
Domnului nostru? Atunci de ce va fi nevoie pentru ca voi să vorbiți mai
tare?
Mulți ar putea spune că nu este
responsabilitatea voastră; puteți trăi Adevărul în liniște în inima voastră. Cu
toate acestea, a spune Adevărul nu poate fi niciodată pur și simplu
responsabilitatea altcuiva, deoarece Dumnezeu a gravat Adevărul în inima
fiecărei persoane. Prin urmare, Adevărul este proprietatea fiecărui om ca un
dar sacru de la Dumnezeu. Și niciodată nimeni nu poate spune că nu a avut
Adevărul în el - și niciodată un om nu poate pretinde pe bună dreptate că,
pentru a găsi Adevărul, a trebuit să îl culeagă din vânt sau că l-a putut
culege doar din cuvintele altcuiva. Sufletul recunoaște Adevărul și se hrănește
din el, iar cei care se ofilesc din lipsă de Adevăr nu se ofilesc pentru că nu
li s-a dat nicio porție de Adevăr în propriul lor suflet.
Într-adevăr, Adevărul a fost în
schimb atât de reprimat din nou și din nou de o astfel de persoană - și i s-a
spus atât de des să „stea jos” - până când nu îndrăznește să-și ridice capul.
Și acesta este motivul pentru care omul se află într-o stare atât de tristă și
de ce atunci când strigă: „Nu este vina mea că nu am avut Adevărul sau că nu
l-am cunoscut atunci când l-am întâlnit”, el vorbește în eroare.
Domnul nostru Iisus Hristos,
acordând liberul arbitru celor pe care îi iubește, adică fiecărei persoane fără
excepție, a oferit darul Adevărului fiecăruia dintre noi, astfel încât, dacă
există vreo predispoziție în inima unui om, atunci aceasta este înclinația
sufletului de a vibra către Adevărul Său. Prin urmare, sufletul, atunci când
este privat de Adevăr, rămâne latent până când se ofilește în ceva rece și dur.
Nu ați văzut cum chiar și îngerii întunericului recunosc Adevărul și nu pot
face altceva decât ceea ce le poruncește Domnul nostru - și totuși ei se
străduiesc să ascundă Adevărul de fiecare om, spre condamnarea veșnică a
fiecăruia?
Așa că vă întreb din nou - DE
CE VA fi nevoie? VEȚI MURI PENTRU EL?
Episcopul Joseph E. Strickland
Episcop Emerit
Pe măsură ce închei această
scrisoare care pune întrebarea: „Ce va fi nevoie?” Aș dori să le mulțumesc
colaboratorilor mei, Apostolii și Evangheliștii, în special Sfinților Nathaniel
și Iuda. De ce acești doi? Pentru că nu sunt cei mai cunoscuți sau mai des
citați dintre Apostoli și, prin urmare, mă simt înrudit cu ei pentru că am fost
un episcop obscur care ar fi trebuit să rămână obscur.
În sala aflată la câțiva pași de
aici, se întâlnesc oameni care ar putea fi descriși ca un grup de experți catolici.
Mulți dintre ei sunt oameni străluciți, talentați, care ar fi putut fi în
fruntea oricărei profesii pe care au ales-o, dar ei sunt episcopi, succesori ai
apostolilor. Din păcate, ei sunt, în cea mai mare parte, păstori tăcuți, care
nu doresc să riște să vorbească în fața forțelor malefice și distructive care
amenință Biserica. Aceste forțe au încercat să mă reducă la tăcere, dar nu a
fost nevoie ca eu să îi reduc la tăcere pe acești oameni - ei nu au scos niciun
sunet.
Le cer credincioșilor să se roage
cu fervoare ca toți păstorii să-și găsească vocea și să spună împreună cu mine:
„Que viva Cristo Rey - trăiască Hristos Regele, Adevărul Întrupat!”