miercuri, 20 noiembrie 2024

Episcopul Strickland: Papa Francisc „nu iubește adevărul și caută să îl remodeleze după chipul omului

(LifeSiteNews) - În episodul din această săptămână al emisiunii Faith & Reason, John Henry-Westen, Diaconul Keith Fournier și Frank Wright discută despre scrisoarea deschisă istorică a episcopului Joseph Strickland, care îi îndeamnă pe frații săi episcopi să îl denunțe pe Papa Francisc în timp ce acesta abandonează învățătura Bisericii, despre articolul cardinalului Joseph Zen care critică recentul Sinod asupra sinodalității ca fiind un mijloc de a schimba doctrina Bisericii, despre întâlnirea Papei Francisc cu pustnica „transgender” Nicole Madsen și multe altele.

Grupul a început episodul analizând puternica scrisoare deschisă a episcopului Strickland către colegii săi episcopi, pe care a citit-o în afara reuniunii anuale a USCCB de săptămâna trecută, intitulată „Ce va fi nevoie?” Scrisoarea deschisă a îndemnat fiecare episcop și cardinal să declare public și fără echivoc că Papa Francisc nu mai predă credința catolică.

Westen a citit câteva rânduri din scrisoare: „Mulți oameni au întrebat de ce va fi nevoie pentru ca mai mulți episcopi să vorbească în sfârșit împotriva mesajelor false care curg constant de la Vatican sub conducerea Papei Francisc, iar eu îmi pun aceeași întrebare mereu și mereu: de ce va fi nevoie?” se arată în scrisoarea lui Strickland.

Gazda a mai citit două puncte-cheie din scrisoare: „O înțelegere rudimentară a papalității ne lasă cu realitatea că Papa Francisc a abdicat de la responsabilitatea sa de a servi ca principal gardian al Depozitului de credință”, a scris episcopul.

„Nu poate exista niciun episcop care să nu fie conștient de declarațiile pe care Papa Francisc le-a făcut și care sunt negări fără echivoc ale credinței catolice”, a adăugat Strickland câteva rânduri mai târziu.

„Cuvinte uluitoare care mă lasă fără cuvinte. Dar, din nou, ceva de studiat, de rugat, de mers și de citit în întregime”, a spus Westen.

Gazda s-a întors la diaconul Keith, care a slujit alături de Strickland în Dieceza de Tyler atunci când episcopul a fost înlăturat anul trecut.

Diaconul a subliniat că este mândru de Strickland, exprimând că munca sa cu episcopul a fost cel mai mare privilegiu al slujbei sale diaconale de aproape 30 de ani.

Diaconul s-a aplecat apoi asupra muncii extraordinare pe care Strickland a făcut-o pentru Biserică în calitate de episcop de Tyler.

„Ceea ce făcea el în acea eparhie era minunat, pur și simplu minunat. Bisericile erau pline, de fapt, debordau. Erau oameni la coadă pentru a merge la seminar. A fost exact ceea ce m-am rugat pentru că iubesc Biserica Catolică. Sunt un convertit de 52 de ani. Iubesc Biserica Catolică și a fost exact ceea ce m-am rugat să se întâmple în fiecare dieceză”, a spus diaconul Keith.

Referindu-se la îndepărtarea lui Strickland, diaconul a spus că nu există niciun motiv pentru aceasta, deoarece aceasta a fost o eparhie de succes din toate punctele de vedere.

„Oamenii se apropiau din ce în ce mai mult de Domnul. ... Nu exista niciun motiv să îl îndepărteze, dar l-au îndepărtat. Acum știți ce? El este atât de umil; s-a supus. Și, așa cum am spus, și vorbesc serios, cred că i-au luat eparhia și i-au dat națiunea pentru că a continuat să facă ceea ce a fost chemat să facă”, a spus el.

Diaconul Keith a subliniat, de asemenea, că speră ca claritatea acestei scrisori să îi inspire pe ceilalți prelați să se pronunțe împotriva Pontifului Roman.

„Biserica ne învață claritatea, dar noi nu auzim decât confuzie. Deci, în timp ce îl onorez pe omul care stă în Scaunul lui Petru, ceea ce fac, cred că cel mai iubitor lucru pe care îl poți face este să vorbești despre problemă, astfel încât să poată fi schimbată, și să te rogi pentru el. Și este timpul ca episcopii, succesorii apostolilor, să fie alături de episcopul Strickland și de ceilalți episcopi care fac exact acest lucru, deoarece această Biserică este planul lui Dumnezeu pentru întreaga rasă umană”, a spus diaconul.

Wright a menționat că ultimul prelat catolic care a pus la îndoială faptul că Papa este catolic - arhiepiscopul Carlo Maria Viganò - a sfârșit prin a fi acuzat de schismă și excomunicat de Vatican. El a prezis că același lucru i se va întâmpla probabil lui Strickland în viitorul apropiat. Jurnalistul a explicat apoi de ce scrisoarea episcopului este atât de importantă.

„Acum, de ce Dumnezeu ar spune episcopul Strickland un astfel de lucru? Unii oameni s-ar putea întreba, 'Cum ai putea spune așa ceva despre Papă?' Ei bine, după cum explică Strickland, nu poate exista niciun episcop care să nu fie conștient de declarațiile pe care Papa Francisc le-a făcut și care sunt o negare fără echivoc a credinței catolice, cum ar fi universalismul sau indiferentismul său”, a spus Wright.

„Și ceea ce este important de menționat aici este că Strickland subliniază că sufletele sunt în joc. Aceasta nu este o chestiune politică; nu este o chestiune de personalitate. Este o chestiune de mântuire a sufletelor”, a adăugat el. „Și cred că acest lucru este ceea ce, în mod evident, motivează scrisoarea extrem de curajoasă a episcopului Strickland, știind foarte bine că ciocanul judecății va cădea asupra sa ca rezultat.”

Mai târziu în episod, grupul a discutat despre articolul recent al Cardinalului Joseph Zen care a criticat recent încheiatul Sinod privind Sinodalitatea, spunând că Papa folosește Sinoadele pentru a încerca să schimbe doctrinele Bisericii. Westen le-a reamintit ascultătorilor că Zen a lucrat îndeaproape cu Papii Ioan Paul al II-lea și Benedict al XVI-lea ca o voce de conducere în relațiile Vaticanului cu China, dar sub Vaticanul lui Francisc nici măcar nu i s-a arătat înțelegerea sino-vatican sau nu i s-a permis inițial să se întâlnească cu Suveranul Pontif la Vatican. Gazda a citit apoi o parte din articolul prelatului:

[Papa Francisc] a folosit Sinodul Familiei (2004-2005) pentru a încerca să îi lase pe catolicii divorțați și recăsătoriți să primească Sfânta Împărtășanie. El a vrut să folosească Sinodul de la Amazon pentru a introduce „hirotonirea ca preoți a unor laici căsătoriți foarte respectați (viri probati). Și pentru Sinodul de data aceasta, din cele două figuri de conducere pe care le-a numit și din documentele emise de secretariat, putem vedea că are niște obiective mai largi: să schimbe sistemul ierarhic al Bisericii (să îl înlocuiască cu un grup democratic de persoane botezate); să instituie femei diaconi (deschizând calea pentru femei preoți); să abolească celibatul preoțesc; și să schimbe doctrina tradițională privind etica „sexuală” (începând cu binecuvântarea cuplurilor homosexuale).

Diaconul Keith l-a numit pe Zen un „erou” care a suferit mult pentru Biserică, calificând modul în care Vaticanul l-a tratat drept „reprobabil”. Diaconul a fost, de asemenea, de acord cu evaluarea cardinalului că fiecare dintre sinoadele Papei sunt menite să schimbe doctrina neschimbătoare a Bisericii.

„Cred că a existat un efort de a folosi Sinodul în mod inadecvat pentru a submina celibatul clerical. Cred că mai rău a fost evenimentul Pachamama, pentru că eu cred că a fost idolatrie totală. Și cred că a existat un efort de a folosi sinoadele pentru a schimba doctrina imuabilă. Dar să revenim la cardinalul Zen, și cred că atunci când se vor scrie cărțile de istorie, i se va da locul de onoare pe care îl merită”, a spus diaconul Keith.

Wright a spus că schimbările pe care Papa încearcă să le facă la aceste sinoade coincid cu ceea ce el numește o „agendă globală liberală mai largă”.

Acum, cred că atunci când [Arhiepiscopul] Fulton Sheen a vorbit despre această încercare de a produce o religie fără Dumnezeu, el se referea în parte la proiecte încă de la începutul secolului al XX-lea, anii 1920.

Dar oameni precum John Dewey și Walter Lippmann, care au vorbit despre crearea unei credințe comune, acesta este doar un exemplu în lumea seculară în care am văzut un fel de managerialism aspirant global încercând să folosească arhitectura religiei, dar doar să îl sustragă pe Hristos din ea pentru a domina mai bine oamenii pe care îi privesc. Acum, pentru a face acest lucru, trebuie să infuzați idei ideologice precum ecologismul, homosexualismul, eliberarea femeilor și, da, sacramentul oribil și inversat al avortului cu un fel de fervoare religioasă, ceea ce vedem acum.

Acum, acesta este modelul schimbărilor pe care le vedeți în acest Sinod sau Biserică. Ele nu sunt întâmplătoare; ele corespund foarte mult acestui model. Și cred că acest tipar este ceea ce ați putea descrie, un mic tipar globalist a cărui intenție, așa cum am spus, este de a suplini și de a elimina astfel puterea explicativă a singurei credințe adevărate, Biserica lui Hristos, care este credința catolică.

https://www.lifesitenews.com/news/bishop-strickland-pope-francis-does-not-love-the-truth-and-seeks-to-reshape-it-in-the-image-of-man/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu