miercuri, 8 februarie 2017

Despre timorare, intimidare, etc. – ca acuzaţii false împotriva însemnătăţii profeţilor şi a răspândirii mesajelor lor.

Îi salut cu multă iubire pe ascultătorii radio în această lună martie, care, aici, în Italia – slavă Domnului – este considerată ca lună de primăvară datorită climei calde, chiar dacă primăvara astronomică va începe doar în data de 21 martie. Aşadar, să ne bucurăm de primăvară, dar nu doar de sosirea primăverii astronomice, ci şi a primăverii spirituale, pe care toţi trimişii şi vizionarii Domnului o anunţă la unison. Ştiu bine că profeţii lui Dumnezeu ne atrag atenţia asupra faptului că tranziţia din această iarnă spirituală, urâtă şi îngheţată, în care trăim acum, în minunata primăvară spirituală, nu va fi fără durere, dar va fi frumoasă, pentru că Dumnezeu o pregăteşte şi Milostivirea Lui o duce la bun sfârşit, oferită fiind din dragostea Lui.
Profeţii şi vizionarii au profeţit mult despre această primăvară spirituală de-a lungul secolelor şi a ultimelor decenii şi – slavă Domnului – glasul lor se aude şi în zilele noastre, zorindu-ne să ne pregătim, pentru ca, aceia care o vom trăi, să primim cum se cuvine acest dar deosebit şi minunat al Milostivirii lui Dumnezeu. Dar înainte de a face cunoscute şi a analiza aceste profeţii, consider necesar a clarifica una-două concepte eronate, pentru că sunt uzitate ca acuzaţii împotriva însemnă-tăţii profeţilor şi a răspândirii mesajelor lor. Întrucât profeţiile vorbesc constant şi despre pedepsele pe care Dumnezeu le aplică umanităţii, pe de o parte ca pedeapsă pentru păcatele comise, pe de altă parte, însă, aceste pedepse slujesc ca mijloace pentru schimbarea structurii sociale actuale, pentru ca, în urma acestor modificări survenite în condiţiile de viaţă, oamenii să devină mai deschişi faţă de acceptarea valorilor perene. Pedeapsa parţială, pe care vizionarii cel mai adesea o numesc purificare, îi scapă pe oameni de falşii dumnezei, pentru ca braţele lor devenite goale să-L poată îmbrăţişa pe unul şi adevăratul Dumnezeu. Unii îi acuză atât pe vizionari, cât şi pe cei care ajută la răspândirea mesajelor lor, că acestea îi timorează şi îi sperie pe oameni. Subliniez aici că cei din Ceruri urgentează răspândirea profeţiilor, fiindcă, aşa cum o spun tuturor Domnul Isus şi Sfânta Fecioară, ele ar trebui cunoscute de către toată lumea. Atunci când unii răspund la acest apel al Domnului Isus, ei nu au nici pe departe intenţia de a speria sau intimida pe cineva. Ei ar dori doar ca oamenii să înceapă să trăiască în frică de Dumnezeu. Înainte, însă, să clarificăm conceptele eronate mai sus amintite, apoi vom purcede şi la explicarea teologică a fricii de Dumnezeu. „De ce îi speriaţi pe oameni cu aceste mesaje?” – se face auzită această întrebare, ca acuzaţie, chiar şi din gura unor oameni învăţaţi, din partea cărora, pe drept, s-ar putea aştepta să cunoască bine sensul cuvântului, precum şi contextul corect în care să fie uzitat.
În general, vorbim despre înspăimântare, timorare atunci când, în scopul de a atinge un ţel dorit, ameninţăm persoane sau grupuri cu evenimente tragice neadevărate, sau care au doar o foarte mică probabilitate de a se întâmpla. Mai demult, atât părinţii cât şi pedagogii utilizau aşa numita modalitate de a speria. Şi în zilele noastre există popoare, neamuri, unde se foloseşte ameninţarea ca modalitate de educare în scopul de a-l ţine pe copil pe calea cea bună. Şi pe mine mă speriau părinţii şi bunicii în copilărie atunci când, eventual, făceam rele sau când eram bolnav şi nu voiam să îmi iau medicamentele, spunând că îl vor chema pe bau-bau să mă ducă cu el. Cu mintea mea de copil credeam că există bau-bau şi că acest personaj întunecat chiar mă va lua cu el. Dar azi ştiu deja că asta nu avea nici o bază reală. Acest lucru îl numim timorare, speriere.
Profeţiile nu sunt aşa, ci diferă semnificativ, cu excepţia că au o însuşire comună: ambele sunt pentru a sluji în atingerea ţelului bun. Profeţiile nu sunt sperieturi, pentru că au un suport real, chiar dacă evenimentul tragic în cauză poate fi parţial sau total înlăturat în urma convertirilor. Dumnezeu nu are obiceiul să ne sperie, întrucât El întotdeauna şi în orice împrejurare ne spune adevărul, deşi este posibil să ne umple de teamă. Totodată, ne face liberi pentru o mai desăvârşită iubire de Dumnezeu şi de aproapele. (Ioan 8,32) Concluzionând aşadar cele spuse până acum, sper că pentru toată lumea este clar că „a speria” are un total alt sens decât sintagma „a umple de frică”.
Un alt cuvânt asemănător, care şi aici diferă ca sens, este „ameninţarea”. „De ce trebuie oamenii ameninţaţi cu aşa ceva?” – se face auzită des această acuzaţie din gura unora. În cazul cuvântului ameninţare, avem de a face cu aceeaşi situaţie ca în cazul folosirii cuvântului speriere, şi aceasta fiind la rândul ei o acuzaţie falsă. Atunci când ameninţ pe cineva, vorbesc despre un eveniment neplăcut, cu adevărat real, care se va abate în viitor asupra respectivei persoane şi al cărui ţel nu este de a-l aduce pe om pe calea cea bună, ci de a-l pedepsi. Cine ameninţă, vrea doar să pedepsească sau să se răzbune, sub nici o formă nu vrea să îi călăuzească pe oameni la Dumnezeu. În schimb, singurul ţel al profeţiilor este exact acela de a ne călăuzi pe noi către Dumnezeu.
Aşadar, după toate acestea, am să-i rog pe toţi cei care revarsă asemenea acuzaţii asupra vizionarilor şi asupra tuturor celor care acceptă şi răspândesc profeţiile autentice, să-şi înfrâneze pornirile. Referitor la asta, Tatăl Ceresc spune într-un mesaj pe care l-a dat chiar anul acesta, în 26 februarie, profetei irlandeze, citez: „Dacă vă îndoiţi de vizionarii Mei, rămâneţi în linişte. Arătaţi răbdare, arătaţi iubire faţă de aceia care susţin că vorbesc în numele Meu. Niciodată să nu judecaţi pe nimeni în numele Meu pentru că nu aveţi autoritatea să faceţi asta. Niciodată nu-i calomniaţi pe alţii. Când faceţi acest lucru încălcaţi Poruncile Mele.”
Aşadar, nu există nici un dubiu că, dacă depăşim măsura, indiferent din care parte, atunci cădem în capcana celui rău, deoarece nici apostrofarea şi nici calomnia nu sunt virtuţi, cu atât mai puţin antipatia făţişă, sau, mai rău, ura. În ceea ce priveşte conţinutul mesajelor, nu este exclus ca pe unii să îi şocheze – sau, de acum, să spunem corect – îi poate umple de teamă, dar asta nu ne îndreptăţeşte să îi atacăm pe profeţii lui Dumnezeu într-un mod iresponsabil, fără să gândim. Trebuie să urmăm învăţătura lui Isus în toate şi atunci ocolim capcana satanei.
În ceea ce priveşte profeţiile, am avut ocazia să stau de vorbă cu mai multe persoane, care nu au negat faptul că sunt cuprinşi de teamă cunoscând conţinutul anumitor mesaje. Este firesc, deoarece şi Biserica noastră ne învaţă despre importanţa fricii mântuitoare, despre care acum nu voi vorbi mai pe larg pentru că nu acesta este scopul acestei emisiuni, dar îl îndemn pe fiecare să ia o carte de catehism şi să cerceteze ce înseamnă frica sfântă. Sau, dacă cineva nu are posibilitatea de a citi, să-l întrebe pe parohul său sau pe un profesor de religie.
Ca ajutor, voi cita doar din scrierile Sfântului Ilarie – episcop, şi a Sfântului Grigorie cel Mare – papă, citate pe care le-am luat din cartea zilnică a rugăciunilor preoţilor, aşa numitul Breviar. Sf. Grigorie cel Mare, în volumul „Explicaţii morale la Cartea lui Iov”, scrie următoarele: „Dumnezeu este creatorul luminii zilei şi al întunericului nopţii” deoarece necazurile, pentru omul laic, creează întunericul suferinţei, iar pentru cel credincios înseamnă învăţătură, şi aceasta aprinde lumină în sufletul său. Continuă apoi citând din Cartea lui Iov: „Eu aduc pacea şi Eu permit şi suferinţa”. Dacă omul – explică Sf. Grigorie cel Mare – tânjeşte nepotrivit după bunurile pământeşti, atunci acestea vor fi pentru el lucruri rele şi vor deveni lovituri ce pedepsesc.
Din cauza păcatului, devenim duşmani ai lui Dumnezeu şi e drept să ajungem înapoi la pacea Lui prin lovituri ale pedepsei, pentru că, în timp ce fiecare lucru bun creat devine sursă de suferinţă, sufletul refăcut prin suferinţă să se reînnoiască cu smerenie în pacea Dumnezeului Creator.
Este fără echivoc, aşadar, că se tem de profeţii, de vizionari, de conţinutul mesajelor, acei oameni care se ataşează într-un mod nepotrivit de această lume şi nu se preocupă prea mult de viaţa spirituală, chiar dacă ei nu cred că este aşa. De aceea este în ei o opoziţie dură faţă de profeţii sau o frică mai mare decât s-ar permite.
Citez acum dintr-o predică a unui autor din secolul al doilea, care, de asemenea, se află în lecturile Rugăciunilor Orelor din Breviar: „Un credincios stăruitor niciodată nu se întristează, indiferent ce năpastă se abate asupra lui în această viaţă trecătoare, pentru că, după aceasta, urmează o perioadă de fericire şi acolo, sus, trezindu-se la o nouă viaţă, se va bucura veşnic, fără tristeţe, împreună cu părinţii şi drepţii.” Sfântul episcop Ilarie scrie: „Pentru noi, teama de Dumnezeu reprezintă cu adevărat iubirea pentru El. Iubirea desăvârşită pentru El exclude de fapt frica. Iubirea noastră pentru Dumnezeu se manifestă în felul următor: ne supunem avertizărilor Sale, respectăm poruncile şi ne încredem în promisiunile Sale.”
În încheiere, aş dori să clarific o teorie falsă, destul de folosită, care poate fi auzită atât în occident cât şi la noi acasă, în est. „Până când Biserica nu le va accepta, eu nu mă duc nici la Medjugorje, nici la Seuca, nici la Manduria”, şi aş putea să mai înşirui acele locuri de apariţii care se găsesc cu duiumul în diferitele ţări ale lumii. La această frază, răspunsul meu este întotdeauna următorul: dacă la vremea respectivă, când au început apariţiile la Lourdes sau la Fatima – pe care Biserica le-a recunoscut – nu s-ar fi dus nimeni, urmând această teorie, atunci asupra a ce şi-ar mai fi dat Biserica verdictul? Vizionarii ar fi văzut doar aşa, pentru ei? Şi ar fi tot repetat mesajele în faţa oglinzii? Iată ce uşor se poate înlătura vălul, descoperind o eroare sau o falsitate! Când apare Măicuţa Sfântă sau Domnul Isus, ori alţi sfinţi, atunci le cer vizionarilor să vestească acest lucru, să facă cunoscute mesajele pentru că acestea se adresează tuturor. Dacă judecăm un pic, din toate putem observa că falsele ideologii pot fi uşor descoperite. 
Şi, ca încheiere la cele spuse până acum, aş mai adăuga doar atât, şi asta să nu uitaţi nicicând, că Dumnezeu niciodată, dar niciodată nu face lucruri inutile. Noi oamenii da, dar Dumnezeu nu. Aşadar, atunci când El trimite profeţi înseamnă că avem foarte mare nevoie de ei. Aceasta este o altă problemă, că eu încă nu am recunoscut importanţa acestui lucru şi, mai ales, că eu sunt cel care am nevoie de aceşti profeţi, de aceste mesaje. Cu aceste gânduri aş dori să le transmit din nou dragilor ascultători urări de bine pentru un post rodnic. Binecuvântarea lui Dumnezeu să fie asupra vieţii şi a muncii voastre.
Să ne auzim din nou cu bine!


Emisiune difuzată în data de 5 martie 2012
A treia parte din cartea "Deschidere către lumea apariţiilor",autor pr Selymes Josef
(Emisiuni transmise la Radio Maria Transilvania 2012-2013)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu