joi, 14 decembrie 2017

Unde sunt talanţii Mei?

Cum v-am spus, nu mint, nu uit,
Iată, Mă ţin de cuvânt,
Că e aproape la amiază,
Şi Anton e lângă masă.

Imagini pentru spovada la catoliciMai aveam ceva să spun,
Acum în acest ajun,
Că vă văd cum alergaţi,
Cu de toate încărcaţi.

Sunt de toate, dar mai scumpe,
Vina celor vă conduce.
A lor buzunare-s pline,
Şi cumpără calităţi bune.

Au ajuns ca emiraţi,
Aşa sunt mai toţi bogaţi.
Mai este câte o opincă,
Câte o singură bunică,

Cu pensia câteva sute,
N-are curaj să împrumute.
De unde să dea înapoi?
Sunt bătrâni, bolnavi şi goi,

Ce-au ajuns ai lor părinţi,
Sau o parte din bunici,
Ce au rezistat pân’ acum,
Când sunt la capăt de drum.

Toate se plătesc în viaţă,
De nu aici, în cealaltă.
Bine ar fi rezolve aici,
Că dincolo e pe veci.

Mai lăsaţi din aroganţă,
Cei de sus, înalta clasă!
De unde aţi plecat uitat,
De tată, mamă, fraţi.

Ce răsplată o să v-ajungă!
Ochii voştri ce-or să plângă!
Cum a plâns Isus pe cruce,
Lacrimile au fost de sânge.

Omule, ce eşti din lut,
Nu te-am făcut surd, nici mut.
Te-am înzestrat cu de toate,
Doar din timp să-Mi dai o parte.

Altceva nu ţi-am cerut,
Nici mai mult ţi-am dat de dus,
Doar atât cât poţi şi vrei.
Unde sunt talanţii Mei?

Că o să-Mi dai răspuns îndată,
La judecata cea dreaptă.
Eu sunt bun, îndurător,
Dar şi drept Judecător.

Fă socoata şi măsoară,
La păcate şi greşeală.
Eşti salvat dacă stai bine,
Dacă nu, la spovadă fuge.

Confesorul e Isus,
Spune-i tot ce ai de spus,
Că te iartă şi-ţi va spune,
Ai ajuns la timp şi bine,

Că târziu e mâine poate,
Confesorul va dispare.
Preoţii se vor ascunde,
În refugii, catacombe.

Despre asta acum v-a spus,
Prin şoapta Duhului Sfânt,
Tatăl cu Fiul Isus,
Faceţi ce aveţi de făcut.

Timpu-i măsurat, cântărit,
De plătit sau de primit,
La judecata cea dreaptă,
În stânga sau partea dreaptă.
           miercuri, 13.12.2017, ora 11:54 Anton Ciobanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu